Dirty Deeds (2002)

Australië / Canada
Misdaad / Komedie

geregisseerd door David Caesar
met Bryan Brown, Toni Collette en John Goodman

Sidney Australië, 1969. De misdaad tiert welig en gangsterbaas Barry heeft de tijd van zijn leven. Hij heeft de clubs in handen, de bordelen en de illegale casino's. Hij heeft een mooie vrouw, een nog mooiere minnares en de politie laat zich makkelijk omkopen. Maar Barry's geluk zou van korte duur kunnen zijn. Vanuit Chicago arriveren twee maffiosi die willen meedelen in de winst. Met een simpe, 'neen' nemen deze twee heren geen genoegen. Er is maar één uitweg: Barry besluit de twee Amerikanen een lesje te geven in Australische gastvrijheid.

kappeuter (moderator)
Deze lijkt me leuk! Geweldig hoe Goodman er uit ziet

Ik lees echt overal dat dit een fantastische australische gangsterfilm is, maar ik zal wel iets gemist hebben, want het werd nergens echt interessant en toen was de film alweer afgelopen.

avatar van Banjo
Aardige film, die probeert volwassen te zijn maar daar zeker niet in slaagt.

2 sterren

Vond het een leuke film. Lekker vlot gemonteerd. Een kruising tussen een 'Guy Ritchie' en Catch me if you can. Leuke rollen van Goodman en Bryan Brown. Ook wel humor in de naamgeving van Bryans rol: Barry Ryan, oftewel B Ryan.

avatar van nirvana
haha, Goldman red deze film, 3 sterren en half!

nirvana schreef:

haha, Goldman red deze film, 3 sterren en half!

avatar van nirvana
ik bedoel Goodman dus -:)

avatar van MarkFish
Leuk filmpje. Brown is een mooi personage, Goodman speelt ook goed. Lekker vlot, gebeurtenissen volgen elkaar in hoog tempo op. 3 sterren

avatar van V
V
Wat MarkFish al duidelijk maakt: de film houdt de vaart er lekker in. Het verhaal is niet al te schokkend, maar de (meeste) vertolkingen zijn erg goed. Uiteraard geldt Goodman weer als uitschieter als maffioso die eigenlijk een beter leven wil. Leuke humor en een goede soundtrack maken het voor mij af. 3,5*

avatar van Ravenstein
Zeker niet onaardig, maar de regisseur is qua stijl iets te veel gaan spieken bij Guy Ritchie. Dat levert weliswaar mooie shots, maar soms is het echt wel iets te veel van het goede.
Ook voor de structuur van het verhaal doet erg denken aan zowel Tarantino als Ritchie.
Goeie vertolkingen van Brown, Goodman en Williamson..

Leuke film zoams de meeste hier zeggen.Is wel vrij onbekend maar had hem al is gezien voor 5 euro en heb hem gekocht nu voor 3 euro en heb er geen spijt van.
Verhaal valt goed mee enkel het einde mochten ze iets langer laten duren vond ik.
Voor de rest goed geacteerd enzo.
3.5sterren

avatar van krabat
Die Bryan Brown lijkt zo veel op Michael Caine. Moest vaak aan get carter denken.

Ik vond het echt een slappe film.. Niet boeiend alleen die mooie dame maakte het enigzins goed

Beetje langdradige film.
Probeert lijkt het wel een kruimel mee te pikken van once upon a time in America en goodfellas.
De film kon echter mijn aandacht niet vasthouden.

avatar van pjutter
grappig filmpje, met leuke humor,
wel beetje voorspelbaar,

avatar van newG
redelijke film doch veel te braaf om mee te kunnen draaien met de grote jongens ala lock stock and 2 smoking barrels of pulp fiction ofzo.
Had meer verwacht maar al bij al niet zo slecht

Leuke film, met plezier tot het einde uitgekeken.

leuke wegkijk film maar zeker geen aanrader,slecht acteerwerk maar wel een aardig verhaal. 2,5*

avatar van arie dirk
Soms is er wel eens zo'n voetbalwedstrijd: er waren zat kansen, maar toch bleef het 0-0.
zo is het net met deze film. zat kansen maar alles mist de goal. Ze proberen een misdaadfilm neer te zetten, met alles er op en eraan: casinos, achtervolgingen, grof taalgebruik, koelbloedige moorden enz.
Er worden ook pogingen gedaan om romantiek/komedie er in te verwerken.
Klinkt allemaal heel aardig, maar ze bakken er echt helemaal niets van, de acteurs komen niet goed over, het plot is erg voorspelbaar, de humor slecht.
wel leuk de soundtrack van AC/DC
Jammer van John Goodman, die een beste acteur is, maar hier door de slechte regie slecht aan zijn trekken kan komen.

avatar van nightbreed
Het lijkt wel of de makers niet hebben kunnen kiezen tussen een onvervalste misdaadfilm en een luchtige speelfilm met komische elementen.
Het resultaat is vlees noch vis, te braaf en luchtig voor een misdaadfilm en te zwaar voor een luchtig filmpje.
Het script is ook niet over naar huis te schrijven door nogal wat onlogische dingen die zich voordoen en door de voorspelbaarheid.
Het beste aan deze film is John Goodman die zoals altijd goed acteert.
Het is geen vervelende film om naar te kijken maar wel een film die je na 2 dagen vergeten zult zijn.

Cijfer: 2,5

Ik vond het een hele matige film met een slap verhaal dat tevens slecht uigewerkt is. Op de hoes staat dat het een misdaadkomedie is maar ik heb geen 1 keer kunnen lachen. Beelden van de film waren wel mooi. Je hebt echt het idee dat je in Australie bent. Het geluid op de dvd daar is wat mis mee.De DTS track is niet goed. Het geluid loopt niet gelijk met de film en dat is toch hinderlijk vooral tijdens gesprekken en aan het eind van de film wordt het zelfs nog erger. Dus ik raad aan bij de film de dolby digital 5.1 track te gebruiken want die doet het wel goed en vermijd de DTS track. Kortom ik kom niet hoger dan 2*.

avatar van Glacius
Ik vond de dialogen erg slecht net als het acteerwerk. (met uitzondering van Goodman)
Het verhaal vond ik tegenvallen en verder vond ik de film ook erg onrealistisch. De film lijkt vanalles tegelijk te willen zijn, (zowel komedie als misdaad) maar faalt hierdoor compleet. Opzich is dit best mogelijk, mits het goed gebalanceerd is, maar bij deze film werkt het overduidelijk niet.
Behoorlijk slap einde, trouwens.
Zware telleurstelling.

Glacius schreef:
Behoorlijk slap einde, trouwens.
Zware telleurstelling.

Hier kan ik me geheel in vinden. Slechts sporadisch een komisch momentje, het acteerwerk was onder de maat en het verhaal sloeg nergens op. Enige die me kon bekoren was Sam Worthington.

avatar van FILM!BOY!
Te slechte gangsterfilm voor woorden. 0,5

avatar van numb nuts
Banjo schreef:
Aardige film, die probeert volwassen te zijn maar daar zeker niet in slaagt.

2 sterren
aardige film en dan toch maar een 2 sterren?
deze film wil helemaal niet volwassen zijn,daarom ook de droge humor,maar om maar een 2 te geven voor een aardige film?