To the Ends of the Earth (2005)

Verenigd Koninkrijk
270 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door David Attwood
met Benedict Cumberbatch, Sam Neill en Jared Harris

Edmunt Talbot, een jonge aristocraat, reist naar Australië om daar een bestuurlijke functie te gaan vervullen. Hij gaat aan boord van een houten oorlogsschip dat bevolkt wordt door officieren, matrozen en passagiers. Het bevel wordt gevoerd door de ronduit vijandige kapitein Anderson. Het is een zware en gevaarlijke overtocht, en al heel gauw lopen de spanningen op het overbevolkte schip hoog op. Anderson moet niets hebben van de aristocratische Edmund. De conflicten op het schip en de ontmoeting met de mensen als de radicale vrijdenker Mr. Prettiman zorgen ervoor dat Edmunds kijk op de wereld voorgoed wordt veranderd.

Niet een flitsende film, maar verschrikkelijk boeiend.
Heb hem dan ook achter elkaar uit gekeken.
Goed verhaal, en goed gespeeld.

avatar van Dridge
Er is iets met deze film maar weet niet wat iets waardoor ik hem bijna irritant vondt , de ietwat vreemde manier van acteren misschien.
Soms komisch maar over het algemeen te weinig actie in de fractie.

avatar van Dynamovie
Voor het eerst dat je een realistisch beeld krijgt van een lange boottocht zoals dat vroeger ging. Soms is het tempo wat traag, maar dat past wel bij het leven op zee toentertijd.

Deze film is geschikt voor mensen die eens geen hollywood blockbuster willen. Acteerwerk is wel wat minder, en de boot ben je na een uur wel beu gezien. Het is eerder reality: "het leven zoals het is..."

Dat een film over een zeereis met een zeilschip boeiend kan zijn bewijst "Master & Commander", dat zo'n film ook leuk kan zijn bewijzen de "Pirates Of The Caribbean"-films.
Maar dat het ook nog anders kan, oervervelend, saai en eindeloze vervelende dialogen, bewijst deze film.
4,5 uur niets dan verveling is deze prent.
Dit is er eentje om snel te vergeten.
Dat een acteur als Sam Neill, die toch al een aardige reputatie in goede films heeft ("Jurassic Park", "Dead Calm"), zich voor een rol in deze film heeft laten verleiden, is me een raadsel.

Ik ben bijyen kijken tot op het laatste daar ik dacht dat er toch nog een beetje actie zou komen maar helaas .

avatar van knusse stoel
Dynamovie schreef:

Ik weet niet of het voor het eerst is maar het lijkt wel vrij realistisch.
En vergeleken bij de stemmers van IMDb, lijkt de film hier iets ondergewaardeerd?