Submarine Alert (1943)

Oorlog / Thriller

geregisseerd door Frank McDonald
met Richard Arlen, Wendy Barrie en Dwight Frye

Op het vasteland in Amerika werken spionnen voor de nazi's, die informatie over vertrekkende olietankers doorspelen aan een Japanse onderzeeboot die vlak voor de kust opereert. Voor het versturen van deze gegevens gebruikt men een gestolen prototype kortegolfzender. Lew Deerhold, één van de beste radiodeskundigen van die tijd, wordt op last de FBI ontslagen. Deerhold, die alleen voor zijn zieke dochtertje moet zorgen, zit nu zonder werk. Men hoopt dat hij benaderd zal worden door de nazi's om voor hen te werken, waarna hij gevolgd kan worden en het spionnennetwerk kan worden opgerold. Als Deerhold, ontwetend over hun achtergrond, op het aanbod van de spionnen ingaat, wordt hij al gauw meegesleurd in een maalstroom van verraad en gevaar.