The Stork Club (1945)

1 stem

Komedie / Muziek

geregisseerd door Hal Walker
met Betty Hutton, Barry Fitzgerald en Don DeFore

Sprookjesmusical waarin een meisje een miljonair van de verdrinkingsdood redt. Ze ziet de rijkaard aan voor een zwerver en geeft hem onderdak tot hij weer de oude is. Als dank krijgt het meisje een ongelimititeerde rekening van hem, zonder dat ze weet wie de gulle gever is.

Dick2008
In het verleden was het wel zo, overal waar wat muziek in voor kwam zulke films keek ik gewoon. Dat was vaak of de BBC of één van de Duitse zenders die toen veelvuldig het oude spul op scherm bracht. Nu is dat anders, maar toen had je gewoon nog geen YouTube of het gratis films kijken op internet.

Film viel achteraf dan ook wel weer tegen. Die oude komedies kunnen ook vaak heel flauw zijn. Nadeel van Betty Hutton was, en die was ook niet de enige, die kon zo zingen en druk doen dat spatte gewoon van scherm af. Knap vermoeiend dan ook. De muziek zelf is trouwens ook niet zo geweldig, Doctor, Laywer, Indian Chief dan misschien. Ze was trouwens de jongere zus van Marion Hutton, die beroemd werd bij Glenn Miller. 2.0.

Dick2008
Lang geleden dat ik deze heb gezien, maar niks beter geworden. Druk wijf, die Hutton, krijg er koppijn van.
Ze was ook zangeres, ze zingt vier liedjes. Doctor, Laywer, Indian Chief werd een grote hit. Andy Russell zingt ook nog een liedje aan het eind. Buiten de jaren '40 ook niet zo'n bekende zanger geworden. Saaie film verder, meer een romantische komedie dan een musical. 2.0