Moment of Truth: Broken Pledges (1994)

geregisseerd door Jorge Montesi
met Linda Gray, Leon Russom en David Lipper

Als Eileen Stevens de koffers inpakt van haar oudste zoon Chuck, die naar de universiteit vertrekt, vermoedt ze niet dat dit de laatste keer is dat ze hem in levenden lijve ziet. Tijdens zijn eerste studiejaar besluit Chuck lid te worden van de prestigieuze Saxon studentenvereniging. Direct na de ontgroening wordt zijn dode lichaam gevonden. Chuck is gestorven aan een alcoholvergiftiging. Zowel de universiteit als de lokale autoriteiten wijten zijn dood aan excessief drinken, maar Eileen is niet overtuigd. Haar vermoedens worden bevestigd als een schuldbewuste medestudent de ware toedracht opbiecht. Eileen besluit haar zoon recht te doen en begint een juridisch gevecht om extreme studentenontgroeningen bij wet te verbieden.

Linday Gray was zelf altijd de zatlap in de mooiste serie ooit...............Dallas.

onderwerp wel aardig maar saai verfilmd