Zolotye Roga (1973)

Sovjet-Unie
Familie / Fantasy

geregisseerd door Aleksandr Rou
met Georgi Millyar, Aleksei Smirnov en Raisa Ryazanova

Ondanks de waarschuwing van hun moeder gaan de tweelingen Maschenka en Daschenka te diep het bos in om paddenstoelen te zoeken. De bosgeesten proberen hen het rijk van de boze heks Baba Jaga binnen te lokken. Daar verandert Baba Jaga de tweeling in hertjes. Hun moeder gaat naar ze op zoek.

avatar van stephan73
Wow! Een totaal geflipte sprookjesfilm van Aleksandr Rou.
Ik had deze al eens gezien, blijkt achteraf, maar het was weer heerlijk om hem weer eens te kunnen zien.

Lopende bomen, een heks met de naam Baba-Yaga (die een swingend nummer zingt), pratende dieren, een maan met de griep, zingende rovers, een hert met gouden horens, enorme paddenstoelen (waarschijnlijk van het bedwelmende soort), een hond die alleen maar "ja, ja" en "nee, nee" kan zeggen en nog veel, veel meer!

Deze bizarre film krijgt van mij 4 dikke sterren en ik moet toch maar eens kijken waar ik de films van deze regisseur goedkoop kan vinden (wat moeilijk wordt want ze zijn out-of-print)!