Disaster! (2005)

Alternatieve titel: Apollo 13 1/3

Animatie / Komedie

geregisseerd door Roy T. Wood
met de stemmen van Tommy Lee, Glenn Morshower en Nikki Sixx

In deze komische animatiefilm worden rampenfilms op de hak genomen. Een dodelijke asteroïde heeft het op de aarde gemunt en dreigt de wereld te vernietigen. Vulkanoloog Harry Bottoms krijgt de taak dit gevaar af te wenden. Hij verzamelt een team rampenexperts van topniveau om zich heen, waar ook zijn eigen dochter deel van uitmaakt.

Officiële site met trailers: http://www.disasterthemovie.com

"Stop crying and eat your mother."

AHWA
Ik mag hem waarschijnlijk voor m'n werk gaan ondertitelen!

AHWA
Erg flauwe film. Een paar spaarzame, leuke grappen en een boel voorspelbare, flauwe poep-en-pies humor dat niet uitkomt boven een gemiddelde South Park-aflevering.

Ik heb deze film na 10 minuten uitgezet.
Een aantal maanden geleden had ik Team America gekeken en daar lijkt dit erg veel op, alleen deze grappen waren onwijs flauw.
Voor iemand die houd van makkelijke en voorspelbare grappen misschien nog de moeite.

Weinig boeiend. Iets als Team America was tig keer grappiger en vooral scherper...

avatar van AmazingPP
OK, OK, Team America is tien malen leuker, maar er zijn toch ook wel momenten geweest in deze film waar ik smakelijk om moest lachen. Vooral de ontploffende hoofden vond ik erg goed gedaan. Op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien in deze film, maar om hem helemaal de prullenbak in te verwijzen vindt ik nogal wat ver gaan. 2,5 *.

veron35
Leuke film. Ik vind het wel goede humor. Typische ondergewardeerde komedie. Lekker grof en sexistiesch.

avatar van Ajax&Litmanen1
Best geinig. Beetje a la Team America. De grappen zie je wel aankomen maar ze zijn wel vermakelijk.

avatar van Friac
Ah man, wat een oervervelende film...het lijkt me dat zelfs een bende stoners/zatlappen niet zou kunnen lachen met dit soort infantiele humor. Repetitieve humor werkt, maar zeker niet wanneer ze té repetitief wordt, wat hier absoluut het geval was.
Er waren enkele leuke grappen (William Shatner-parodie, de bloopers op het einde en enkele knipogen naar de meligheid van de Hollywoodfilms), maar die waren op één hand te tellen.
Het ging maar niet vooruit en de grappen waren voor mij echt zeer irritant.

avatar van Sasja
leuker dan team america,hier kon ik tenminste om lachen

avatar van lars-pixar
deze film lijkt wel op de serie DOL op comedycentral!
deze is top,alleen jammer dat de dvd niet verkrijg baar is

avatar van lars-pixar
kAn iemand mijn helpen!!!!!!
deze film wil ik op dvd als iemand weet waaar die te koop
is of heb jij de dvd en wilt hem niet meer verkoop hem dan aan
mij of je weet waar de dvd te koop is stuur maar een bericht naar profiel.

vond hem wel hillarisch echt gelachen met deze film

avatar van lars-pixar
Ik verander mijn stem naar 3,0* ik heb hem op dvd gekocht (ex-rental) er zit helaas geen menu op,maar de film was wel leuk om naar tekijken voor de 2de keer ook zag ik dat ze zijde 'op naar het vervolg' komt er nou een vervolg ik vindt het wel een beetje waard!

avatar van lars-pixar
Voor de 3de keer gezien en nu wordt het wel saai maar nog steeds blijf ik op het zelfde 3,0*

Ik heb deze film van de week gekeken.
dacht dat ie tegenzou vallen omdat hij hier slechter als team america werdt beoordeeld.

ik vond hem BETER als team america.
heb af en toe echt dubbel gelegen.vooral met die dude die steven Hawking voor moet stellen

Dick2008
Veel beter dan Team America dit komt vooral omdat het verhaal zelf ook veel beter in elkaar zit en goed wordt afgesloten. Erg knap gemaakte film, mooie parodie, die een zeer hoog tempo kent en daarom soms wel moeilijk te volgen is, dit komt vooral door de vele grappen die in rap tempo elkaar opvolgen. Veel sex, poep, kotsgrappen ....., die wisselend zijn en hetzelfde geldt voor de grove humor. Maar ik kan er meestal wel om lachen, met die robot is ook goed gevonden. Maar de dialogen bij deze film zijn toch wel het beste. 4.0

avatar van Donkerwoud
Uit de DVD-collectie 'gejat' van een vriendin die hem tweemaal in haar bezit had. Ongeveer wat er overblijft als de regisseur de scherpe satire en de genrekritiek van Team America weglaat, maar dat hij vervolgens wel blijft focussen op de poep- en piesgrappen en het extreme sadisme. Het werkt niet dat de grappen voorspelbaar zijn. Je kunt bij de meeste grollen de punchline ruim van tevoren bedenken, en dan wordt het niet gebracht op een manier dat die voorspelbare opbouw deel van de lol is. De makers hebben ook een vreemde fixatie met het recyclen van dezelfde grappen, zoals held redt hond/poes/seksslaaf, maar vermoordt iedereen eromheen . Bij vlagen is het pijnlijk ongrappig, met raciale/seksistische stereotypen en gemene harde grappen. Soms weet die extreme flauwheid weer wél op de lachspieren te werken.