Postman's Knock (1962)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Robert Lynn
met Spike Milligan, Barbara Shelley en John Wood

Harold Petts wordt overgeplaatst naar de grote stad omdat hij als postbode in het dorp zo efficiënt is. Hij wordt echter bij aankomst aangezien voor een lid van een criminele bende, en behalve de politie willen ook minder grote schurken hem in de gaten houden.

Leuke Britse komedie over een ouderwetse, primitieve postbode. Het verloop van het verhaal is erg voorspelbaar, maar door het grote aantal komische situaties en rake grappen gaat het nergens vervelen of irriteren. Goede rol van Spike Milligan, die op een eenvoudige, maar geloofwaardie wijze de domme postbode neerzet. Al met al een leuk uitgewerkt idee !

neo (crew)
Vooral ook erg leuk als je werkt/ooit hebt gewerkt bij de post. Van die dingen waar je dan nog wat meer plezier aan beleefd. Heerlijke slapstick situaties en erg vrolijk. Ook leuk was de muziek van Ron Goodwin. Diens titelsong waarbij die irritante kinderen zingen over de postbode is onweerstaanbaar. Ook geweldige hoe in zijn composities constant een tango gebruikte, zoals Luis Bacalov dat tientallen jaren later ook deed voor Il Postino. 3.5 sterren