Duchess of Idaho (1950)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Esther Williams, Van Johnson en John Lund

Christine heeft een relatie met Dick, maar om haar vriendin Ellen te helpen, probeert ze Ellen's rijke baas Douglas te versieren. Ellen wil haar baas beschermen tegen vrouwen die alleen op zijn geld uit zijn, dus Christine doet net alsof ze achter Douglas' geld aan zit, zodat hij zal begrijpen dat Ellen's bedoelingen eerzaam zijn en hoeveel ze voor hem betekent. Ondertussen begrijpt Dick er niets meer van.

avatar van speedy23
Een echte poster. Maar te dom om prentjes toe te voegen.

Die is ook te klein.

avatar van speedy23
Ik dacht dat die konden vergroot worden.

avatar van Intruder
Ja, maar dan verdwijnt de kwaliteit. Ik heb vrij lang gezocht naar een geschikte prent voor deze film, en zelfs degene die er nu staat is een randgeval.

Dick2008
Ja eigenlijk ook alleen maar gekeken omdat Williams en Johnson in deze film spelen. Maar de chemie is maar ver te zoeken. En John Lund, vind ik geen goede keus. Nogal bijeengeraapte cast.
Williams baddert nog maar weinig rond, alleen aan het begin en aan het eind, en halverwege ook nog even, ze was nu halverwege haar carrière als filmster. Johnson speelt de orkestleider Dick Layne, en hoewel hij niet echt een zanger was doet hij toch vrij aardig. En het blijft toch een fijne acteur om naar te kijken en hij doet zijn best om zo'n film nog wat leuk te maken. Maar het is maar een voorspelbare nogal geforceerde romantische komedie die overigens opgefleurd door behoorlijk goede, vaak swingende muziek waardoor de film nog net rond de middelmaat blijft hangen en voor mij de andere reden was om te gaan zien. Lena Horne, zingt slechts 1 nummer, al vrij snel in de film. Twee nummers met haar zijn eruit geknipt, o.a. You do something to me. Wat een domme zet is. Connie Haines, bekende zangeres bij Tommy Dorsey, is hier verfrissend. Mel Tormé wordt aan het begin wel genoemd en zou ook een nummer zingen, maar ook al weg geknipt. Man man wat waren ze bezig. Voor de liefhebbers, en die zijn hier niet Eleanor Powell doet richting het eind nog een dansnummer.
Het speelt dan wel grotendeels af in Sun Valley, maar het is overduidelijk toch een studiofilm Maar ondanks dit alles en dankzij de muziek en het opgewekt karakter, toch nog een redelijke MGM-film. 3.0

Deze film nog nooit eerder gezien. Het was overigens al de vierde film van Esther Williams en Van Johnson samen.
Volgens de zoektabel van Moviemeter is dit toch al de 14e film met Esther Williams en de 15e met Van Johnson die ik gezien heb.