Southern Cross (2001)

Australië

geregisseerd door Mark Defriest
met Heath Bergersen, Jeremy Callaghan en Bill Kerr

Wanneer de alleenstaande moeder van een illegaal geïmmigreerd gezin overlijdt, worden haar kinderen, Liang en Bo naar een uitzendcentrum overgebracht. De twee kinderen zijn bang dat ze van elkaar gescheiden zullen worden, en proberen daarom te ontsnappen. Wat volgt is een gevaarlijke tocht dwars door de Australische "outback" waarbij ze constant op de hielen worden gezeten door de harteloze autoriteiten.

SlingBlade
Dit is in 1 woord, DRAMA !

Slechte en voorspelbare film, maar toch blijven kijken...

avatar van mikey
Aardige film over het leed van hen die gevangen zitten in vluchtelingen kampen in Australie. Niet dat het volk dat per se wil, eerder de politiek. Charmante en typisch Australische sfeerfilm met een kleine cast die het heel goed doet. 3.5 (aanrader)

avatar van Phantasm
Aardig in elkaar gezet drama dat lekker wegkijkt.

avatar van alexspyforever
2de keer dat ik deze heb gezien. Een duidelijke amateurcast die het erg goed doet. Vooral de kinderen konden me zeer overtuigen. Een mooie film met het nodige drama, spanning en een leuk einde.