• 8.254.745 stemmen

Chôhen Kaijû Eiga: Urutoraman (1967)

Sciencefiction / Avontuur | 79 minuten

Genre: Sciencefiction / Avontuur

Alternatieve titels: Ultraman / The Ultra Man

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Hajime Tsuburaya

Met onder meer: Hiroko Sakurai en Akihiko Hirata

IMDb beoordeling: 7,3 (284)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Chôhen Kaijû Eiga: Urutoraman

In de nabije toekomst beschermt een speciale wetenschappelijke divisie de Aarde doormiddel van wetenschappelijk onderzoek. Tijdens een dergelijk onderzoek naar een buitenaards voertuig, komt de agent Haiyata om het leven. Het buitenaardse wezen dat verantwoordelijk was voor zijn dood toont echter berouw en geeft zijn leven in ruil voor dat van Haiyata, die tevens diens sterke alter ego erft: Ultraman.

image

Capt. Toshio Muramatsu

Shin Hayata

Mitsuhiro Ide

Professor Iwamoto

The original Ultraman

avatar van as

as

was dit ook niet de inspiratiebron voor zebraman van Takashi?

avatar van NvK

NvK

de tekenfilms van deze film vond ik helemaal geweldig. zou ik graag nog eens willen bekijken. puur voor het jeugdsentiment

avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

Als jongetje van een jaar of 5 vond ik dit geweldig, iedere keer als ik in de videotheek was en ik een film uit mocht zoeken koos ik(tot verdriet van mijn ouders ) deze.