Marokko Swingt (2004)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Barbara den Uyl
met Karima, SeNa en Senna

"Ik ben het zat." Met dit clandestien opgenomen en illegaal verspreide liedje shockeerde Najat Aâtabou twintig jaar geleden heel Marokko. Haar ouders plengden tranen, haar broers dreigden haar te vermoorden. Najat Aâtabou ontvluchtte haar geboortedorp Khemisset in de Midden Atlas en leefde drie jaar ondergedoken in Casablanca. Inmiddels is ze een gevierde ster in de gehele Arabische wereld en ook in het Westen is ze bijzonder geliefd in de Marokkaanse gemeenschap. In mei 2004 gaf Najat Aâtabou in Amsterdam een masterclass aan vier jonge Marokkaans/Nederlandse zangeressen.

neo (crew)
Deze film werd oa. door mijn Filmhuis geprogrammeerd voor een Marokaans filmfestival kort geleden. Hiernaast werd overigens ook Le Grand Voyage laten zien. Had vernomen dat behoorlijke wat (Marokaanse) mannen een film als deze niet trekken omdat het een en al vrouw was die erin was te zien.

Prima documentaire. Kan 'em iedereen aanraden.

He Gemist, lijkt me wel intressant.

Wie de Docu wil zien kan hem op Www.Uitzendinggemist.NL bekijken!

avatar van Purmerend
Docu met lekkere swingende muziek. 3*
Adus een Nederlandse boer.

Greeneyelady1
Ik vond het wel een leerzame/interessante documentaire om te zien. Opzwepende muziek en de 4 meiden zijn erg openhartig ( over hun eigen leven ) in deze documentaire.

3 stars.