Riti, Magie Nere e Segrete Orge nel Trecento (1973)

Alternatieve titels: The Reincarnation of Isabel | Black Magic Rites & the Secret Orgies of the 14th Century | The Ghastly Orgies of Count Dracula

Italië
Horror / Erotiek

geregisseerd door Renato Polselli
met Rita Calderoni, Mickey Hargitay en Christa Barrymore

In het Italië van de veertiende eeuw wordt Isabella beschuldigd van hekserij en vervolgens op de brandstapel ter dood gebracht. Haar man gaat op zoek naar de geheimen van het eeuwige leven, en slaagt er zeshonderd jaar later in om haar weer tot leven te wekken, middels een occult ritueel en offers van maagden. Eenmaal weer tot leven wil Isabella, die nu onder de naam Maureen gaat, haar oude praktijken weer voortzetten.

Chaotisch en warrig, doch boeiend filmpje.

Mocht misschien 20 minuutjes korter, 98 minuten zijn gewoon net iets teveel voor dit soort films.

avatar van xgogax
Na Delirio Caldo (1972) gezien te hebben , ben ik momenteel hier heel erg benieuwd naar . Renato Polselli is sowieso een interessante ( en goede ) filmer ! Ga denk ik van de week deze film eens bekijken , ik ben namelijk dol op dit soort klassieke sexploitation pulp / eurotrash ...

trailer

Volslagen krankjoreme,psychedelische sexploitation.Polzelli nam zo'n beetje de integrale cast en crew van zijn voorganger delirio caldo over(incl. die Donald Pleasence kloon) omdat hij blijkbaar vond dat die film niet gek genoeg was en het nu beter moest.
Polzelli was overduidelijk volkomen spaced out tijdens het hele productie en filmproces,en het resultaat is ernaar. De hele cinematografie lijkt te zijn verzorgd door een uitbehandelde ,spastische psychoot.Aan de intrige is geen touw vast te knopen,maar het schijnt te draaien om satanisme,hekserij en eh...heel veel sex.
Met de gore valt het wel mee,of liever:is zo knullig in beeld gebracht dat het eerder komisch wordt(de in een soort star trek outfits gehulde sectariërs rukken hartjes uit ter hoogte vd schouder).Polzelli weet dit echter te compenseren door karrevrachten sleaze over de argeloze kijkertjes uit te storten.Heldin Calderoni flasht continu haar prachtige boobs,en de rest vd vrouwelijke cast idem dito.Uiteraard lijken ze intens te genieten van de folteringen die ze moeten ondergaan.
Er is ook nog wat comic relief toegevoegd via een proto-emo borderline grietje dat na allerhande malligheid uiteindelijk wordt ontmaagd in een triootje met een blonde lesbo en een zenuwtrekkende idioot,lachen verzekerd ook dankzij de idiote achtergrondmuziek.Overigens is de hele soundtrack psychedelisch,al wordt er nog even klassiek piano gespeeld.
Niet aan te bevelen voor onevenwichtige mensen met een verhoogd risico op krankzinnigheid.

p.s.:op de poster zien we geen actrice uit de film,vrij logisch want je kunt niet eens tieten zien.Geldt ook voor de andere poster die ik ken,en er imho iets beter uitziet

avatar van akira124
Chaotisch en belachelijk slecht.

avatar van yeyo
Ik heb er geen snars van begrepen, maar wat een heerlijke onzin! Calderoni

avatar van Richard_Voorhees
Dit is zeker de meest... psychedelische film die ik in tijden heb gezien.
Het verhaal is erg warrig en gaat een beetje van de hak op de tak. Men wisselt wat af tussen gebeurtenissen uit het verleden en gebeurtenissen in het heden. De rode draad zou hekserij/satanisme moeten zijn, wat terug te zien is in de rituelen die door de film heen vertoond worden. Daarnaast zijn maagden weer de pineut, aangezien iemand het hart en de ogen van maagden nodig heeft om iemand tot leven te wekken.
Verder zijn er verrassend veel shots van de (tweeling)broer van Donald Pleasance die ofwel krankzinnig lacht of iets krankzinnigs doet.
Neem daar nog eens bij dat de vrouwen vaker met ontbloot bovenlichaam te zien zijn dan met kleding aan. En dan ook nog een grote dosis aan psychedelische muziek en nog redelijk sfeervolle shots van riten. Dit alles zorgt ervoor dat deze film toch nog behoorlijk vermakelijk blijft. Hij weet ondanks alle krankzinnigheid niet de volle speelduur de aandacht erbij te houden.
Liefhebbers van sexploitation zullen hier vast met volle teugen van kunnen genieten.

avatar van VanRippestein
Ben erg benieuwd hier naar. Ik lees: psychedelisch krankjorem sexploitatie. I'm in! Besteld als startsein voor mijn vakantie zo ?