The Babymaker: The Dr. Cecil Jacobson Story (1994)

Alternatieve titel: Seeds of Deception

geregisseerd door Arlene Sanford
met Melissa Gilbert, Shanna Reed en Tom Verica

Een 'wonderdokter' maakt koppels blij die tot nu toe geen kinderen konden krijgen. Hij gebruikt hiervoor nogal vreemde methodes en veel van zijn patiënten worden de dupe. Één van zijn slachtoffers probeert hem te stoppen met een slopende zaak als gevolg.

avatar van Nitra
de hele film is het verhaal wat hierboven geschreven is
dus kijken heeft geen zin

langdradige film

avatar van DeCol
Eentje in de categorie van waargebeurde verfilmingen die altijd op rtl 4 kwamen.

Eigenlijk gebeurd er in de eerste drie kwartier erg weinig. De wonderdokter is nog steeds een wonderdokter en ook al weet je dat de man niet helemaal juist is komt hij toch aardig over. Daarna komen de problemen bij een patiente, met de (niet zo) slopende zaak als gevolg.
Ze springen in de film plotseling van de ene tijd naar de andere tijd. Eerst één jaar verder en vervolgens vijf jaar verder. Mij leek de periode daartussen, als ze achter de vreemde praktijken van Jacobsen komen het interessants.
Cinematografisch gewoon simpel en ook de cast doet het vrij standaard. Ik had niet anders verwacht.

Een overduidelijke B-film. Niet verkeerd om eens te hebben gezien, maar verder niet bijzonder. Film duurt overigens maar 90 minuten en geen 120. Het is geen lange zit, er zit aardig wat tempo in zoals ik eerder aangaf met die tijd.

avatar van matthijs_013
Eigenlijk een nogal zwakke tv-film. Cecil Jacobson wordt regelmatig belicht op SBS6 en ik vind het een verschrikkelijke man. Ik kon 'm ook in de film niet uitstaan, dus eigenlijk was het een sterke optreden van degene die hem vertolkte.De film was weinig boeiend, maar Melissa Gilbert in de hoofdrol maakte het nog wel kijkbaar.