My Friend Joe (1996)

Verenigd Koninkrijk / Ierland / Duitsland
Familie / Drama

geregisseerd door Chris Bould
met John Cleere, Schuyler Fisk en Stephen McHattie

Tijdens een zomervakantie raken twee jongens bevriend, één van hen heeft een geheim. Dat geheim zal de twee jongens voor altijd aan elkaar binden...

avatar van Regan_Robbie24
dit was een mooie film, maar wel zielig dat Joe eigenlijk een meisje met heel mooi lang rood haar is. en dan een pruik op omdat iemand (weet niet meer of het haar pa of oom is) niet wil dat ze een meiske is.

****,5

avatar van mikoz
OMG.

Snap je dat je nu de hele film verklapt ?

Hoef ik hem in ieder geval niet meer te kijken ... bedankt

lowhusky
opeens is de verrassing nu een beetje weg...

ikk
Mooie film.
Maar wel een beetje triest.
Iedere keer als ik er naar kijk
vind ik hem triest.
Maar ja, da's het scenario.

3 sterren

avatar van hel1
wel een aardige film. maar al was het niet verklapt het is vanaf het eerste moment dat je joe ziet al duidelijk. niet echt een verassing.

en nog nooit een zwaar onderwerp als kindermishandeling zo licht behandeld zien worden als in deze film. *2

avatar van Thomas83
Vermakelijke familiefilm. Kijkt wel lekker weg, en de decors zien er wel mooi uit.
De acteerprestaties kunnen er nog wel mee door.
De film is, ook voor een film voor alle leeftijden, af en toe wel wat oppervlakkig, en er zitten ook wel wat knulligheden in de film. Zoals op het einde wanneer de jongen een duw krijgt en niet al te hard lijkt te vallen. Maar even later heeft hij opeens een hoofdwond, en als hij naar huis gaat om zijn moeder mee te krijgen naar het circusterrein laat ze hem gewoon rondlopen met die hoofdwond. Ze hebben haast, dus daar kan ik me nog wel een beetje wat bij voorstellen, maar ook daarna als die man is opgepakt loopt de jongen nog gewoon met zijn bloederige hoofd rond.
Het einde leek even wat al te zoet en cliché te worden, het leek er op aan te komen dat 'Joe' bij de jongen thuis zou komen wonen, wat door de ouders ook werd voorgesteld. Maar gelukkig kwam het daar niet van omdat Joe dat aanbod afsloeg.

P.S Ik las trouwens dat Joe wordt gespeeld door de dochter van Sissy Spacek. Dat is wel een leuk detail. Ze lijkt ook duidelijk op haar moeder.

avatar van ane19
deze film was vorige week zondag ook vandaag ook weer

avatar van tommykonijn
Het is opzicht best een aardige film. Acteerwerk was niks mis mee, paar leuke momenten en andere wat mooier. Het loopt wel allemaal wat cliché, maar gelukkig hielp het einde de film een handje. In het begin vooral, wist de film niet altijd mijn aandacht erbij te houden, gelukkig veranderde dit toch nog en heb ik best een vermakelijke filmmiddag gehad.

Een jeugdfilm die je als volwassene ook met genoegen meekijkt.
Dat het zware onderwerp "kindermishandeling" op een toch wel voorzichtige manier behandeld wordt, vind ik hier een voordeel.
Juist daarom lijkt het dichterbij en kan het eerder een opening voor een gesprek zijn. Met deze opmerking wil ik het onderwerp zelf niet baggetaliseren; juist niet.
De mooie beelden en het niet alledaagse onderwerp "het leven van een circusartiest" maken het een film die alleszins het kijken waard is.
3,5 ster

avatar van 606
Heftig en emotioneel filmpje, je kan van zo'n film niet genieten omdat het een heftig verhaal is.
Goed geacteerd door de cast.

3,5 ster

avatar van RoFFeL
Leuke film, ook voor volwassenen, enkele zeer aardige filosofische, spirituele teksten!

Leuk verhaal, spannend, boeiend, niet geheel reeel soms, maar zeer aardig! Super cast!

avatar van alexspyforever
Een film die niet zo makkelijk te vinden is. Wat een geluk dat ik deze destijds van TV heb opgenomen en heb overgezet op DVD. Gisteren nog eens herbekeken en en ik moet zeggen het blijft toch een pracht van een film. Hoewel niet altijd even realistisch is het wel aangrijpend. Wel goed dat het niet afloopt zoals in het boek. Ik kan er werkelijk niets slechts over zeggen en ben beetje ontgoocheld over de vrij lage score hier voor de film.

avatar van Phantasm
Prima jeugdfilm met een leuk bedacht verhaal.