Dezemberküsse (2001)

Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Gabriel Bornstein
met Achim Amme, Herrmann Kramer en Jeff Fischer

Freddy, een wanhopige man, op de vlucht voor zijn achtervolgers, wordt opgenomen door Thomas, zijn oude vriend, een goedhartige geestelijke. Hij wordt in het geheim verzorgd in de klokkentoren van de kerk, door de onschuldige, mooie dochter van de priester. Terwijl Thomas zijn best doet om Freddy uit het zicht te houden van zijn vijanden, groeit de ontluikende liefde tussen Freddy en Thomas? dochter en maken zij een plan om er samen vandoor te gaan zodra Freddy hersteld is. Als Thomas dit ontdekt moet hij terugvallen op zijn eigen geloof, heen en weer geslingerd tussen de vriendschap voor zijn gewonde kameraad en de liefde voor zijn dochter.