Bound by Lies (2005)

Alternatieve titels: Betrayed | The Long Dark Kiss

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Valerie Landsburg
met Stephen Baldwin, Kristy Swanson en Tracy Howe

Na een schorsing van zes maanden wordt rechercheur Max Garret overgeplaatst naar de afdeling moordzaken. Meteen wordt hij geconfronteerd met wat lijkt op de zelfmoord van een junkie. Maar Max ziet overeenkomsten met andere zaken en hoe langer hij ermee bezig is, hoe meer hij het idee krijgt dat hij te maken heeft met een seriemoordenaar. Het spoor leidt naar de fotostudio van Laura Cross, een sexy fotografe met een voorliefde voor SM. Max raakt geïntrigeerd door deze sensuele vrouw, haar duistere kanten en haar obsessies met sadomasochisme. Wanneer hij dieper in de zaak verwikkeld raakt, lap Max steeds meer regels aan zijn laars door een intense seksrelatie met Laura te beginnen. Hij riskeert zijn huwelijk en zijn baan en dreigt in de valstrik van een seriemoordenaar te lopen...

avatar van Bandit
Poster is niet echt origineel

Was mij ook al opgevallen ja. Zulke schaamteloze kopieen zie je wel vaker.

avatar van as
as
kappeuter schreef:

Was mij ook al opgevallen ja. Zulke schaamteloze kopieen zie je wel vaker.
Ja, maar dit is wel erg overduidelijk....

avatar van pascal83
Het verhaal lijkt zelfs enigzins op elkaar

avatar van Pacino88
Toen ik deze dvd gisteren in een tijdschrift zag van moviemax,dacht ik gelijk aan Basic instinct.Het zal wel een flauw aftreksel zijn die ik zeker niet ga kijken.

als kristy swanson meedoet weet je zeker dat het een slechte goedkope film is.

Ik wou al zeggen ja! Ze hebben hem nog niet eens gezien en kraken hem nu al af...post dan niks! Ik ga hem vanavond maares kijken en oordeel dan verder

Je heb gelijk Royke19.
Ik wordt er dood ziek van dat slap gelul. Bijna alle films worden hier afgekraakt terwijl ze deze nog niet gezien hebben. Als ze zo door gaan kunnen ze beter dit forum sluiten.

Helemaal mee eens eerst kijken en dan je mening geven en je niet aansluiten bij de massa omdat die misschien een andere mening hebben.
Ga altijd van je eigen mening uit ook al vinden 100 mensen de film slecht dan kun jij de film toch wel de moeite waard vinden.
Ik blijf er bij dat er geen slechte films worden gemaakt want wat voor de een bagger is kan een ander misschien juist wel waarderen.

avatar van as
as
stinissen schreef:

Dan kunnen er ook geen goede films gemaakt worden. De andere kant van de medaille is er ook.

Gisteravond deze film gezien maar echt dit is hele grote bagger en is nog geen B film.
Ongelooflijk dat er nog zulke slechte films gemaakt en uitgebracht worden.
Het begon heel heftig maar duurde maar 3 minuten en deze heftige scenes hadden niet echt iets met het verhaal van de film te maken. De schorsing van 6 maanden ging in een paar seconde voorbij en het was een shit verhaal.
Bes0paar jullie de tijd en geloof me maar op mijn woord dat deze film totaal niet boeit.

vond het een leuke film kijkt lekker weg eigelijk zouden de mensen die op een film reageren hun leeftijd er bij moeten
zetten mensen van 30 bijvoorbeeld houden er een heel andere kijk op na dan mensen van 20 ik hou zelf van een goed verhaal in een film dat maakt het voor mij spannend maar je heb er ook bij dat als ze een maar explosies zien op het scherm dat ze het al een schiterende film vinden ter wijl er eigelijk geen verhaal in zit .
maar dit is een leuke film geen topper maar toch de moeite
om te kijken hoor een 4 voor deze film

Toch een redelijke thriller hoor en beter dan het gemiddelde aantal punten.
Als ik kijk naar andere films die heel hoog aangeschreven staan denk ik wel eens dat de mensen meelopers zijn.

Drie keer afgekraakt achter elkaaar en vervolgens geven ze allemaal een 0,5 of 1.

Ken er wel zo 10 uit de top 250 die veel slechter zijn.

avatar van rep_robert
Alleen is deze film wel zwaar bout Gert P.

Kijk alleen al naar die poster. Kom op zeg!! Gewoon een dikke rip off van Basic Instinct.
Verder lijkt het verhaal er ook nog is op, al is het natuurlijk allemaal 20x voorspelbaarder en zit er gewoon geen creativiteit in.
Het einde is totaal niet boeiend, geen verrassing of enige vorm van spanning. Dikke anti climax einde dus(eigenlijk is de hele film een anti-climax)

Het acteerwerk van de hoofdrolspelers helpt natuurlijk ook niet, die staan allemaal op de routine mode en drammen gewoon hun tekstjes zonder enige vorm van passie op.
Het camerawerk is ook om te janken, er hangt een goedkope wazige walm over de hele film heen.
De muziek is ook goedkoop, wat je van een b-productie als dit mag verwachten. Geen creativiteit en de standaard geluidjes die je kan verwachten.

M.a.w. kijk deze film niet. Je verspilt alleen maar 1,5 uur van je leven!

avatar van Aapje81
Swanson blijft prachtig om naar te kijken maar daarmee hebben we dan ook gelijk het hoogtepunt gehad helaas.

Matig

avatar van blurp194
B-film zonder behoorlijk verhaal - zet de film net een paar minuten geleden uit, maar als je me nu vraagt wat de clou was, dan moet ik alweer afhaken. Wel met redelijke beelden, maar da's dan vooral doordat Swanson meedoet. Er hangt een goedkope wazige walm, zegt Robert hierover al - daar heb ik toch weinig aan toe te voegen.

avatar van DjFrankie
Goede actie thriller om te kijken, Weinig mis mee.
Niet echt spannend maar wel leuk in elkaar gezet.

Wie verzint zoiets zeg. De poster dan.