• 8.519.907 stemmen

Arabian Naito: Shindobaddo no Bôken (1962)

Animatie / Avontuur | 81 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titels: Adventures of Sinbad / Arabian Nights: The Adventures of Sinbad / アラビアンナイト シンドバッドの冒険

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Masao Kuroda en Taiji Yabushita

Met onder meer: Hideo Kinoshita

IMDb beoordeling: 6,0 (129)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Arabian Naito: Shindobaddo no Bôken

Sinbad en zijn kompaan Ali Baba, bevaren samen de zeven zeeën. Een schatkaart die zij bemachtigen bepaalt de eerstvolgende koers. Wanneer zij tijdens hun tocht aanmeren in een kleine haven van een onbekend koninkrijk, worden zij en hun bemanning gevangen genomen door de plaatselijke sultan.

imageimageimage

Simbad (stemrol)

Captain Hamdi (stemrol)

Great King Torfa (stemrol)

avatar van Purmerend

Purmerend

Is deze film het begin van de serie Sinbad op Kindernet ongeveer 10 jaar geleden? Volgens mij dezelfde figuren op de poster als in die serie destijds.

Tv Tune (echt jeugdsintiment!) ging zo ongeveer:

Sinbad, Sinbad, Sinbad de Zeeman uit Bagdad

Al jou vriendjes wachten op jou kleine Sinbad

Sinbad, Sinbad, neem op je reizen ons mee!

avatar van pascal83

pascal83

Geen idee, volgens mij niet. Dacht dat Ali Baba pas later in de serie Sinbad vergezelde op zijn 'reis'.

avatar van De Nederlander

De Nederlander

Ik vond de series altijd erg leuk en spannend

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Ja! Dit ken ik nog wel Geweldig om te zien dat deze serie gewoon op deze site staat! Ik ken die tv tune ook nog! Maar ik zal er maar niet om liegen: Vond er 'vroeger' geen zak aan eigelijk.

avatar van Dopke

Dopke

Ik vrees dat er wat verkeerde stemmen zijn geplaatst door de poster, correctie ingestuurd. Als je bijv. op click kijkt, dan zie je dat de animatiestijl heel anders is. Het was al verwonderlijk om 'veel' stemmen te zien bij een vroege Toei animatiefilm, aangezien de andere vroege Toei animatiefilms slechts enkele stemmen hebben

Enfin, de vijfde Toei animatiefilm en ligt in directe lijn van de eerdere films, inclusief veel liedjes maar dit keer geen pratende beestjes (gelukkig). Weer een beetje traag en een beetje saai, waarbij er weinig spannends gebeurd. Animaties zijn wel weer iets mooier en gedetailleerder, maar misschien hadden ze nog meer naar Disney moeten kijken voor wat meer magie.