The Midnight Man (1974)

Mystery / Misdaad

geregisseerd door Roland Kibbee en Burt Lancaster
met Burt Lancaster, Susan Clark en Cameron Mitchell

Jim Slade is een ex-politieman. Hij wordt schuldig bevonden aan moord op de man die een relatie had met zijn echtgenote en moet de gevangenis in. Na zijn vrijlating helpt zijn reclasseringsambtenaar hem aan een baantje als nachtwaker op een universiteit. Op een van zijn nachtelijke ronde's vindt hij het lijk van een studente. De politie heeft al snel een verdachte op het oog. Slade gelooft echter niets van de theorie van de politie en begint zelf een onderzoek.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Enige schrijverscredit ooit voor Burt Lancaster en een van de twee films die hij (co-)regisseerde.

avatar van stephan73
Deze tamelijk onbekende thriller van (en met) Burt Lancaster is best aardig. De film volgt de regels van de who-dunnit volgens het boekje en introduceert een handvol verdachten.
Het is dan aan Burt om erachter te komen wie er achter de moord op een studente zit, en waarom!

De regie is niet spectaculair, maar werkt zoals het hoort te werken. Lancaster is goed en heeft enkele andere goede aceurs die hem weten te ondersteunen (vooral Cameron Mitchell springt eruit)!

Zeker een leuke film!