ad
  • 8.141.682 stemmen

Red River Valley (1936)

Western | 60 minuten (originele versie) / 54 minuten (geknipte versie)

Genre: Western

Speelduur: 60 minuten (originele versie) / 54 minuten (geknipte versie)

Alternatieve titel: Man of the Frontier

Geregisseerd door: B. Reeves Eason

Met onder meer: Gene Autry, Smiley Burnette en Frances Grant

IMDb beoordeling: 5,6 (183)

Over Red River Valley

"BATTLING THE KILLER-KING OF THE WEST!"

De zingende cowboy Gene Autry en zijn maatje Frog Millhouse een reeks ongelukken onderzoeken die zich hebben voorgedaan bij de bouw van een dam. Wanneer ook nog eens het gezamenlijke loongeld wordt gestolen door Bull Dural en zijn bende zet Gene Autry de achtervolging in.

image

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Een film die de tand des tijd niet echt heeft doorstaan vind ik. De gevechten zien er echt hopeloos uit. Het verhaal valt op zich wel mee, al had de uitwerking beter gekund. Wat mij ook tegenviel, waren de vele scènes waarin er gezongen werd. Zo werd het tempo, van deze film die zoiezo al kort is, gebroken vond ik.

avatar van simonvinkie

simonvinkie

Phoe, wat heb ik deze film in slechte kwaliteit gezien zeg. Ik begin nu zo langzamenhand te begrijpen waarom de box waarin deze film zat zo goedkoop was. De beeldkwaliteit en het geluid is gewoon erg slecht. Maar in een gulle bui kan ik hier nog wel 2,5* aan kwijt. De speelduur was (gelukkig) heel kort en daarom verveelt de film ook eigenlijk niet, maar ik ga ook niet zeggen dat ik me zeer goed vermaakt heb. Het is allemaal wel aardig, beter dan verwacht eigenlijk. Gene Autry speelt verder best goed en het sfeertje is wel prettig. Niet bijzonder, maar nog wel aardig. Kleine 2,5*

avatar van Justinw

Justinw

Aardig, veel muziek en aardige stunts. Voor de rest weinig bijzonders. Fijn om Gene Autry is aan het werk te zien.