Derevyannaya Komnata (1995)

Alternatieve titels: The Wooden Room | Деревянная Комната

Rusland

geregisseerd door Yevgeny Yufit en Vladimir Maslov
met Tatyana Verkhovskaya, Vladimir Maslov en Igor Bezrukov

De hoofdpersoon van The Wooden Room is een regisseur van documentaires, die samen met zijn vrouw in een geïsoleerd hutje in het bos leeft. De regisseur is gefixeerd op het opnemen van marginale gebeurtenissen in het leven. Hoe dichter hij met zijn camera bij deze gebeurtenissen komt, hoe meer hij er bij betrokken raakt.

avatar van The Eye
Experimentele, bizarre film met een volkomen plotloos verhaal. Hypnotiserend is het allemaal wel, men ziet wat beelden, met op de achtergrond het geluid van een ratelende projector. De film kent verder geen spraak of muziek. Yufit heeft verder een eigenzinnig gevoel voor humor, zal dat necrorealisme wel zijn .