Parasol (2015)

België
Drama / Komedie

geregisseerd door Valéry Rosier
met Julienne Goeffers, Alfie Thompson en Père Yosko

Vakantie. Een mediterraans eiland. Drie zwervende enkelingen, aan het eind van de zomer. Elk van hen is vastbesloten om niet alleen te blijven. Koste wat het kost. Nostalgie voor een verleden dat er nooit is geweest…

avatar van vranque
Onbegrijpelijk om dit als een komedie te bestempelen. Tenzij je van totale mistroostigheid de humor ervan in kan zien.
Verder wel verzorgde beelden en acceptabele acteerprestaties. Duw en trek werk.

avatar van Pazmaster
Inderdaad geen komedie, eerder een komisch drama. Er zit een lichte komische noot in maar ik heb er niet om kunnen lachen. Het zijn 3 verschillende verhalen in 3 verschillende talen. We volgen een oude vrouw die naar Mallorca is gekomen om een internetliefde op te zoeken, een jonge nerd die er met zijn ouders op vakantie is en een alleenstaande vader die touristen rondrijdt in een treintje. Je hoopt steeds dat er iets gaat gebeuren maar alle drie de verhalen zitten op een doodlopend spoor. Realistisch? Misschien, maar ik vond er niet veel aan. Mistroostig, zoals vranque al zei, is het juiste woord om deze film te omschrijven. Zonde van je tijd.