Oskar & Josefine (2005)

Denemarken
Familie

geregisseerd door Carsten Myllerup
met Pernille Kaae Høier, Mikkel Konyher en Kjeld Nørgaard

Oskar en Josefine vieren de zomervakantie bij Oskars grootouders op het platteland. Een demoon, Thorsen, geeft Josefine de gave om terug te reizen in de tijd. Ze reizen terug naar de zeventiende eeuw waar ze op bezoek gaan bij Oskars familie. Ze redden jong ziek meisje van de brandstapel. De dorpsbewoners zien Josefine nu echter als heks en willen haar op de brandstapel gooien.

avatar van Marvinleeaday
Vermakelijk jeugdfilmpje, af en toe net ietsje tê heldhaftige kinderen en onbenullige "wetshandhavers. Schijnt nog een eerder deel te zijn, iemand?