The Toast of New Orleans (1950)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Norman Taurog
met Kathryn Grayson, Mario Lanza en David Niven

De verwaande operazangeres Suzette Micheline ontmoet de visser Pepe in de bayou van Louisiana. De visser is dol op zingen en Suzette's agent Jacques Riboudeaux weet hem te overtuigen om bij een operagezelschap in New Orleans te gaan zingen. Zijn achtergrond zorgt bij sjieke gelegenheden echter nog wel eens voor opschudding. Als Pepe en Suzette verliefd worden, begint Jacques zijn beslissing te betreuren.

Een heerlijk ongecompliceerde film met mooie muziek. De stemmen van Kathryn Grayson en Mario Lanza zijn nog steeds een genot om aan te horen en hun acteertalent een genoegen om te zien. De humor in de film is nogal eens té voor de hand liggend, alhoewel de racepartij door de jongen achter het meisje aan over het toneel en achter de coulissen best vermakelijk en aandoenlijk is.