Guest Wife (1945)

Alternatieve titel: Sam Wood's Guest Wife

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sam Wood
met Claudette Colbert, Don Ameche en Dick Foran

Een befaamde journalist, die een vrouw nodig heeft om zijn uitgever erin te luizen, haalt een getrouwde vrouw over deze rol te spelen. Aangezien haar echtgenoot niet betrokken is bij deze actie stapelen de moeilijkheden zich op wanneer het drietal zich in hetzelfde huis bevindt.

neo (crew)
Vind Don Ameche een vaak nogal belabberde indruk maken. Het is hier ook niet anders.

avatar van Dutchfan
Een aardige film, die leuke momenten kent (Ik vond de scenes met de schoenverkoper in de nachtclub leuk), maar ook hier en daar erg gedateerd is.

Het verhaal van een journalist (Don Ameche) die zijn baas (Charles Dingle) heeft voorgelogen dat hij getrouwd is.
Als bewijs laat hij de foto van de echtgenote (Claudette Colbert) van zijn beste vriend (Dick Foran) zien.

Als de baas zijn "echtgenote" wil ontmoeten, weet hij zijn vriend en diens echtgenote te overtuigen om mee te werken, dat doen ze en natuurlijk loopt de situatie volledig uit de hand.