La Femme Musketeer (2004)

Alternatieve titel: The Lady Musketeer

Kroatië / Duitsland / Verenigde Staten
Actie / Avontuur
166 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Steve Boyum
met Gérard Depardieu, Michael York en Nastassja Kinski

Het is het jaar 1660. Het Franse volk is verdeeld. Moeten zij de kerk of de staat steunen, de kardinaal of de koning? Beiden houden er een privé-leger op na. De kardinaal heeft zijn lijfwachten; de koning steunt op zijn musketiers. Eén musketier onderscheidt zich van de rest. Ze erfde haar moeders schoonheid en haar vaders legendarische zwaard. Haar vader, Jacques d'Artagan, de beroemdste musketier van Frankrijk, heeft haar een gedegen opleiding gegeven.

avatar van NTsuno
Ok, laat ik de eerste zijn. Het verhaal is op zich leuk, de omgeving, de kleding etc. Maar het acteerwerk is wat aan de magere kant, tegen het klungelige aan van sommigen. Het is dan ook een Mini serie en geen echte bioscoopfilm en dat is maar goed ook. Een keer gezien hebben is leuk. Over een jaar of 10 weer een keer.

2,5 **

Het verhaal is veel te kort, maarja het is ook maar een mini-serie... voor de rest een leuke film

veron35
Ik heb hem ooit met iets van 80% korting bij blokker gekocht toen was hij nog maar 1,80 geen geld voor zoon goede film met: Gérard Depardieu en Michael York.

avatar van ExXxtreme
NTsuno schreef:

2,5 **

Waaat?!?.. Gérard Depardieu die slecht acteerde? Dat zou nog eens iets nieuw zijn. Ik twijfel om deze film te zien maar nu maak je mij toch echt nieuwsgierig.

avatar van Brix
Hoewel geen remake is dit toch een (mislukte) poging om de veel betere Fille de d'Artagnan, La (1994) dunnetjes over te doen met een soortgelijk verhaal.
Regisseur Boyum behoort toch tot een heel wat mindere klasse dan Bertrand Tavernier, dat behoeft geen betoog.
En Susie Amy is geen Sophie Marceau, niet alleen wat schoonheid betreft, maar ook aan uitstraling en het acteertalent van Marceau kan zij in de verste verte niet tippen.
Beide namen in één adem noemen heeft al iets van een blasfemie

Marceau zette de rol van D'Artagnan's dochter destijds zo subliem neer dat pogingen om die te evenaren bij voorbaat tot falen gedoemd zijn.

Ondanks de aanwezigheid van een aantal bekende acteurs in de overige rollen verbleekt deze film toch totaal bij zijn sprankelende voorganger, die veel meer sfeer had, en die mij altijd zal bijblijven.

Wellicht is deze versie iets beter te verteren wanneer je die eerdere film niet gezien hebt, want een wanproduct is het nu ook weer niet.