El Arte de Morir (2000)

Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Álvaro Fernández Armero
met Fele Martínez, María Esteve en Gustavo Salmerón

Nacho, een jonge veelbelovende kunstenaar, werd vier jaar geleden als vermist opgegeven. Noch zijn familie noch zijn vrienden konden aanwijzingen geven naar zijn verblijfplaats of naar de omstandigheden van zijn verdwijning. Alles wees erop dat hij niet langer tot de levenden behoorde. Nacho was enorm getalenteerd. Hij had zijn eigen schilderstijl ontwikkeld, diep beïnvloed door het universum van Jeroen Bosch en gericht op één enkel thema: de Dood. Door het opduiken van een belangrijk spoor, heropent de politie de zaak.

kappeuter (moderator)
Knappe horror film met goede acteurs.
Een soort Final Destination meets The Others.
Het verhaal is af en toe wat te ingewikkeld. 3*

Vond hem zeer voorspelbaar maar toch aardig, veel elementen uit de The Others. Hoop trouwens niet dat de dood echt zo is... 3*

MaTtIeBoY
Laatst op Canal + gezien.Wel aardig en kunstig in elkaar gezet filmpje maar spannend wordt ie zelden. ** 1/2 ster