Summer City (1977)

Australië
Drama / Thriller

geregisseerd door Christopher Fraser
met Phillip Avalon, Steve Bisley en Mel Gibson

Vier boezemvrienden verlaten Sidney en besluiten een weekendje te gaan surfen. Drank, sex en rock & roll zijn nooit veraf. Als één van hen een relatie start met een meisje uit de buurt, slaan bij haar religieuze vader de stoppen door. Gewapend zoekt hij hen op.

Het filmdebuut van Mel gibson.
Toen was er van "Mad Max" , "Lethal Weapon" en "Braveheart" nog helemaal geen sprake.
Je zou Gibson hier niet meegeven dat hij ooit een controversiëel regisseur zou worden.

Overigens een zéér middelmatig film.

avatar van niethie
Heb hem destijds in een tweedehands winkeltje onder de titel Sex Blood & Rock N' Roll meegenomen omdat ook ik wel benieuwd was naar het debuut van Gibson. Film gaat nergens over en kabbelt de hele tijd maar wat voort op oninteressante gebeurtenissen en het aceerwerk was ook verre van goed, de sfeer red de boel nog een beetje maar verder valt dit aan niemand aan te raden, enkel leuk om Gibson zo jong te zien maar dan kun je natuurlijk net zo goed Mad Max gaan kijken natuurlijk.

2 sterren