Oh Happy Day (2004)

Denemarken / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Hella Joof
met Lotte Andersen, Ditte Gråbøl en Malik Yoba

Hannah leeft een redelijk teruggetrokken bestaan met haar man en zoon in een nietszeggend dorpje. Als ze kaartjes wint voor een gospel concert in de lokale kerk, breekt bij haar de hel (of misschien wel de hemel) los. En niet alleen bij haar. Jackson, de zwarte gospel priester, strandt ongewild in Hannah's dorp. Al snel staan hun werelden op hun kop.

avatar van Ajax&Filmfreak
Kreeg deze film extra bij de film: Så som i himmelen (As it is in heaven). Later meer.

avatar van Ajax&Filmfreak
Haalt het helaas niet bij eerdergenoemde.Deze Film mist toch wat diepgang. Wel leuke muziek, ook zeker geen zonde van je tijd. Leuk om een keer te zien!

ga um nu zien, ook als bonus bij as it is in heaven

ach met zo titel kan het bijna niet stuk

avatar van ladybug
Leuke feelgood movie met diepgang.
Een paar dagen later gekeken dan As it is in heaven en daarom wist ik de film wel te waarderen.
Je kan beide films niet vergelijken, gewoom heel anders, maar beiden hebben me weten te raken.

avatar van Boenga
Positief: een vliegtuig komt uit de VS en brengt een gospelkoor mee. Ambiance alom.

Negatief: er was nog een tweede vliegtuig, en dat bracht een portie Hollywood-invloeden mee. En vooral de overdosis meligheid en romantiek in poedervorm waren er teveel aan.

Jammer, want hier had, qua verhaal, locatie en acteurs, veel meer ingezeten.

Ajax&Filmfreak schreef:
Kreeg deze film extra bij de film: Så som i himmelen (As it is in heaven).

Idem...

avatar van Baboesjka
Deze heb ik ook gratis gekregen bij As it is in heaven. Ik vind 'm vermakelijk en hier en daar best grappig. Het acteerwerk vind ik goed en de wijze waarop passend bij de film. De muziek vind ik mooi. Het keek makkelijk weg en ik vind 'm vrij luchtig. Het is geen supersterke film, wat mij betreft, maar wel voldoende. 3,5*