• 8.233.900 stemmen

Drama | 178 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Campbell Scott en Eric Simonson

Met onder meer: Campbell Scott, Blair Brown en Roscoe Lee Browne

IMDb beoordeling: 6,2 (228)

Over Hamlet

Op een nacht krijgt Hamlet, de prins van Denemarken, bezoek van de geest van zijn overleden vader. De geest vertelt dat hij vermoord werd door zijn broer Claudius. Die huwde twee maanden na zijn dood met zijn weduwe Gertrude. Hamlet moet zijn vader wreken, maar wordt verscheurd door zijn gevoelens.

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

Campbell Scott is in al zijn vezels de getormenteerde ziel Hamlet en de cast om hem heen evenaren stuk voor stuk bijna die uitzonderlijke acteerprestatie. De kern van het verhaal wordt zo krachtig en geloofwaardig neergezet, dat daar geen 'pracht en praal' voor nodig is. Deze versie vind ik zoveel beter dan de bombastische uitvoering van Kenneth Branagh, ondanks al de sterren die daarin verschijnen, met als uitzondering uiteraard mijn favoriet, Kate Winslet. Dit was zeker vijf sterren als zij in Scott's versie had gestaan, al doe ik hiermee eigenlijk Lisa Gay Hamiltons prachtige vertolking van Ophelia tekort. Er moet 'iets' te wensen overblijven.