The Tale of the Bunny Picnic (1986)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Familie / Muziek

geregisseerd door Jim Henson en David G. Hillier
met de stemmen van Steve Whitmire, Richard Hunt en Camille Bonora

Het konijn Bean is (volgens zijn broer) te klein om mee te helpen met de voorbereiding van de jaarlijkse Konijnen Picknick. Om te bewijzen dat hij oud genoeg is om mee te helpen, gaat hij op zoek naar de aartsvijand van de konijnen; de hond van de boer. Na oog in oog te hebben gestaan met de hond, keert hij terug naar de andere konijnen. Helaas voor Bean wil niemand hem geloven, totdat de hond de picknick komt verstoren ...

Jammer, dat hier nog niet op gereageerd is. Ik heb het als kind op video gehad, en ik vond het zo'n leuk filmpje, dat ik nu op zoek ben gegaan naar deze film. Helaas is hij niet te krijgen. Erg jammer, want ik heb de videoband gewoon versleten.
Zou het ontzettend leuk vinden om het filmpje op dvd te hebben.

Dit ziet er doodeng uit.

Mijn kinderen vinden het filmpje ook leuk op youtobe. Weet iemand waar deze film te verkrijgen is? (liefst met ondertiteling). Alvast bedankt voor eventuele reacties.

avatar van PEN15
En de hond zegt: BLAF BLAF BLAF!

Een stapje terug van Fraggle Rock en Muppets en terug naar Sesamstraat. Het is iets volledig voor kinderen. Zelfs voor een Hensonbewonderaar als ik werd dit me een beetje te onnozel. Hij is uitstekend voor de allerkleinsten, dus voor wie er voor de toekomst investeert hoeft deze niet weg te gooien. Bovendien is vriendinlief gek op konijntjes, ook al zien ze er in deze TTOTBP er net uit alsof ze uit de speelgoedwinkel komen. Het is een eer om Henson's stem te horen van de hond, voordat vier jaar later het onheil toesloeg bij deze held T_T;'