The Dust Factory (2004)

geregisseerd door Eric Small
met Armin Mueller-Stahl, Hayden Panettiere en Ryan Kelley

Ryan Flynn is een jongen die getraumatiseerd is door de dood van zijn vader. Op een excursie met een vriend valt Ryan in het water, en hij wordt wakker in een parallel universum. Daarin wordt hij vergezeld door Melanie.

Diesel
Hayden Panettiere, dat schattige meisje uit Remember the Titans.

Vind dat ze voor een kind behoorlijk sterk kan acteren..

Link naar de officiële website.

avatar van TheRisingSun
Diesel schreef:
Hayden Panettiere, dat schattige meisje uit Remember the Titans.

Ze is nu naast schattig ook nog eens behoorlijk aantrekkelijk geworden :

avatar van Near_Dark
Deze debuutfilm eens bekeken...

Plot: Ryan Flynn is een stille jongen, sinds de dood van zijn vader heeft hij geen woord meer gezegd.
Tijdens een van hun vele uitstappen in de natuur met zijn goede kameraad Rocky sukkelt hij van een vervallen spoorwegbrug in een meer.
Wanneer hij naar de oever zwemt lijkt alles anders dan hij zich herinnerde.

Blijkbaar is zijn grootvader, die aan alzheimer lijdt, terug gezond en wel, zijn moeder valt nergens te bespeuren.
Hij bevindt zich in het niemandsland tussen leven en dood.
Zijn grootvader maakt hem wegwijs in deze vreemde omgeving vanwaaruit het nog steeds mogelijk is om terug te keren naar de wereld der stervelingen.

Hier leert hij de mooie Melanie kennen, het klikt ongelooflijk goed tussen hen en ze worden onafscheidelijk.
Toch voelt Ryan dat iets hem terugtrekt naar de gewone Wereld...

Wil hij wel terugkeren....?
En wat zal er dan worden van zijn hartsvriendin Melanie,
zullen ze elkaar ooit weerzien....?

Het begint vrij aardig maar al gauw zakt deze Romantische film af naar een bedenkelijk, zeer middelmatig niveau.
Het is overduidelijk dat de regisseur de beste bedoelingen heeft om er een goeie film van te maken, maar hij heeft een totaal gebrek aan ervaring over hoe je zoiets moet aanpakken.

Enkel naar't einde toe wordt het de moeite waard om te bekijken, maar da's uiteraard lang niet genoeg om hier een goeie film van te maken.

5/10.
Een mooi gegeven dat werd verkloot door een onervaren regisseur.
Die heeft nog véél te leren

leuk en goede film , Hayden Panettiere is weer top.

avatar van rep_robert
Aardig filmpje met een best jonge, maar leuke Hayden Panettiere en een prima Ryan Kelley, die met z'n tweetjes de show stelen in deze film.
Het uitgangspunt is best origineel en het is ook allemaal redelijk uitgewerkt. Al had ik toch liever iets meer ontwikkelingen willen zien in de relatie tussen de 2 tieners.
De droomwereld ziet er verder mooi en vrolijk uit en tegen het einde aan, wanneer het iets serieuzer wordt is het ook nog best te pruimen. De film duurt gelukkig ook geen minuut te lang en zo is The Dust Factory een fijn niemandalletje voor tussendoor.

Opzicht wel een leuke familie film die zich lekker wegkeek. Het verhaal wist te boeien (wel nergens spannend) en was ook leuk gevonden en hetzelfde geldt voor de uitvoering hoewel het hier en daar wat flauw en kinderachtig is. Maar ja we hebben het dan ook over een familie film. Ook visueel zag het er wel aardig uit m.u.v. het schaatsen op het water wat erg nep oogde. De cast deed het leuk en het was vooral leuk om een jonge Hayden Panettiere te zien. Toen zag je eigenlijk al dat ze later een schoonheid zou worden en dat ze acteertalenten heeft.

P.S. qua visuele aspecten heeft deze film wat meer weg van een jaren 90 film dan een jaren 2000 film.