Princess (1969)

België
Romantiek

geregisseerd door Herman Wuyts
met Herman van Veen, Virginia Mailer en Bob Van der Veken

Marc (Herman van Veen), een freelance fotograaf en Margie (Virginia Mailer), een hostess, ontmoeten elkaar in Venetië. Marc wil een fotoroman maken die hij door een weinig succesvol auteur en naaste vriend laat schrijven. Hun fotoroman gaat over seks, geweld, spectaculaire stunts en wapens. De mooie hostess Margie wordt het hoofdpersonage uit de roman.

avatar van Quentin
Bizarre cult-film die erg goed geschoten is. Acteerwerk is minder, vooral van Veen. 3*

avatar van Mug
Mug
Vanavond te bewonderen bij Virus op Canvas. Dit zijn beslissingen die mijn hartje sneller doet laten kloppen. Nooit geweten trouwens dat Herman van Veen ooit getracht heeft een filmcarriere te starten... waanzin.

avatar van Brix
Vooral van de plaatjes moet deze film het hebben.
Dat is dan ook het hoofdthema van het verhaal dat verder niet veel om het lijf heeft (in sommige scènes letterlijk)

Het acteerwerk is bedroevend, met Van Veen als grootste misser, van hem had ik toch enig talent verwacht.

Wat is dat voor onzin dat vandaag werkelijk in alle grote media gemeld wordt dat er een unieke vondst is gedaan (d.w.z. Princess is 'teruggevonden') … De film is al een jaar of tien op DVD verkrijgbaar. Gerestaureerd en al, mét extra's zelfs.

Dat is wel vreemd ja... De dvd lijkt wel out-of-print.

Princess - DVD - Catawiki

avatar van D-ark
Apart want ik heb de film rond 2010 al eens op het geweldige virus blok van canvas gezien en hij was ook al een flink tijdje te zien op Ximon. Zit nu ook te kijken naar de dvd maar die is ook nergens meer te vinden alleen in de dure vlaamse klassiekers box. Ik weet wel dat Herman van Veen een bloedhekel aan de film heeft en ik denk dat hij ook iets te maken heeft dat de de DVD oop is.

Cult met een hoofdletter C, gewoon een erg interessante en erg leuke mislukking. Het acteerwerk van Herman van Veen is hilarisch slecht en de rest bakt er ook weinig ervan maar de beelden en montage is eigenlijk verrassend erg mooi. Nergens sleurt de film en uiteindelijk is het gewoon een oer degelijke cult film.

avatar van D-ark
10 minuten aan promotie met een jonge Van Veen op de set, film beelden en uitleg over de film waar hij later alles probeerde aan te doen om hem te laten verdwijnen.

avatar van skinny_tie
14 oktober te zien in Worm (35mm).