ad

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Jevon O'Neill

Met onder meer: Billy Boden

IMDb beoordeling: 5,9 (157)

Releasedatum: 20 augustus 1996

Over Bob's Weekend

Bob, een neerslachtige man, besluit om zijn miserabele leven te beëindigen, en wel in Blackpool. Wanneer Bob daar echter de jonge bruisende psychologiestudente Angela ontmoet, lijkt zijn leven plotseling weer nut te krijgen.

Robert 'Bob' Askew

Brenda Askew

Gary Best (stem)

Albert Broadbent / Heist Gang Member #3 (stem)

Kimberley's friend

avatar van Hanna01

Hanna01

Nog geen 1 reactie! wat grappig nou dan zal ik het eens doen. Ik ga hem vanacht kijken en ik hoop dat het leuk word. Het lijkt me wel grappig omdat ik zelf ook psychologie wil gaan studeren

avatar van RobbinM

RobbinM

Ik ga em ook maar ens kijken, als ik nog wakker ben na hannibal:P

Hankieh

Als je in slaap valt bij Hannibal dan vind ik wel slecht

avatar van Hanna01

Hanna01

Haha bij hannibal in slaap vallen kan niet hoor! maar de film duurde wel tot laat dus heb hem maar opgenomen..!

Nu net gekeken en ik moet zeggen dat ik hem een beetje vreemd vond.. soms dacht ik : is dit nou een soort droom? maar voor de rest vond ik het een leuk verhaal + grappige stukjes. Het duurde wel ietsie te lang voor mijn smaak maar wel 3.5* omdat ik hem toch leuk vond

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Plot : Bob is een getrouwde man van middelbare leeftijd die werkt als nachtwaker in een kantoorgebouw. Op een avond krijgt hij een nieuwe jonge partner om op te leiden. Die verleidt Bob in een spelletje voetbal op een verlaten verdieping, juist op dat moment komt hun baas binnen en ontslaat Bob op staande voet. Terug thuisgekomen betrapt Bob zijn vrouw die goed beschonken thuiskomt met een andere man, duidelijk in de stemming om eens lekker te vrijen, ze had natuurlijk niet verwacht dat Bob al zo vroeg zou thuiskomen van zijn nachtshift.

Totaal ontredderd bolt Bob het af, hij arriveert met zijn wagen in Blackpool met de bedoeling zich van de pier te werpen en zichzelf te verdrinken. Maar hij aarzelt, hij wil dat deze zelfmoordpoging lukt en gaat richting stad om daar de nodige spullen te kopen, iets zwaars om met een touw aan zijn voeten te binden en een mooi kostuum om het geheel een ritueel karakter te geven.

Hier ontmoet hij een mysterieuze oude dame die hem tijdens een scheerbeurt uitlegt dat zij hem drie keer zal ontmoeten. De eerste keer om hem voor te bereiden op een nieuw leven, de tweede keer om hem op de dood voor te bereiden en een laatste keer om hem voor te bereiden op het leven na de dood. De hoeveelste keer het is dat Bob haar nu tegenkomt wil ze niet zeggen, wat een vreemde ontmoeting...

Bob keert terug naar de pier, voorzien van de nodige attributen om er een geslaagde verdrinkingsdood van te maken. Plots wordt hij achteruitgetrokken door Angela, een studente psychologie, die hem weet om te praten en hem er van verzekerd dat iedereen een doel heeft in het leven, Bob heeft dat van hem gewoonweg uit het oog verloren.

Ze begeleidt hem op een zoektocht naar wat hij belangrijk vindt en stilaan realiseert hij zich dat hij opnieuw kan beginnen ALS hij in het reine komt met zijn verleden.

Hier begint zijn bizarre nachtelijke omzwerving doorheen Blackpool samen met zijn nieuwe en enige vriendin Angela...

Een Trailer is er blijkbaar niet van te vinden op het internet, da's best begrijpelijk want het gaat hier om een onbekend kleinschalig filmpje waar nooit veel om te doen is geweest.

Het eerste half uur vond ik erg vermakelijk, zo zie je hoe Bob op een grappige manier wordt ontslagen door zijn kaalhoofdige baas die ex-worstelkampioen is en hen tijdens een uiterst grappige monoloog uitscheld voor mietjes en slappe vodden. Denken ze nu écht dat voetbal een mannensport is ? Een beetje tegen een bal trappen en al door de scheidsrechter bestraft worden als ze elkaar nog maar een duw geven, dan is volgens hem worstelen wel wat anders, da's voor échte venten

Dat moet zowat de beste scène zijn uit heel de film, spijtig dat de regisseur niet in die richting is verdergegaan.

Daarna krijg je een melancholisch verhaal te zien van Bob's nachtelijke zoektocht naar zijn ware ik en wat hij nog wil bereiken in het leven. Da's nog best goed gedaan maar het haalt niet meer het niveau van het wervelende begin.

5,5/10.

Een kleinschalige film die door zijn standaard uitwerking nergens boven de middenmoot uitstijgt, buiten dat goeie begin.

Een gemiste kans, want met dit gegeven kan een meer begenadigd regisseur een geweldige film maken.