In una Notte di Chiaro di Luna (1989)

Alternatieve titel: On a Moonlit Night

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Lina Wertmüller
met Rutger Hauer, Nastassja Kinski en Peter O'Toole

John Knot (Rutger Hauer), een Amerikaanse journalist die een artikel schrijft over aids en de invloed die deze ziekte op de patiënt en zijn omgeving heeft, raakt in Parijs weer in contact met zijn grote liefde Joelle (Nastassja Kinski). Als blijkt dat zij een dochter van hem heeft, besluit hij met Joelle te trouwen. Het prille geluk wordt echter wreed verstoord wanneer blijkt dat John zelf geïnfecteerd is met hiv. Hij keert halsoverkop terug naar New York, zonder zijn vrouw en dochter op de hoogte te stellen. Joelle komt achter de reden van zijn vertrek en vliegt naar New York om hem in zijn lot te steunen.

Opmerkelijk dat deze film met indrukwekkende cast nog niet op MM stond. Ook met Faye Dunaway.
Opmerkelijk: Rutger Hauer schreef mee aan de dialogen.

De film verschijnt 23 september op koopdvd (A-film).

avatar van narva77
Heeft op zich niet veel om het lijf. Echter heel lang geleden eens gezien.