Annibale (1960)

Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Carlo Ludovico Bragaglia en Edgar G. Ulmer
met Victor Mature, Rita Gam en Gabriele Ferzetti

Na zijn triomfantelijke tocht over de Alpen, reist Hannibal naar Rome om wraak te nemen op de keizer. Onderweg neemt hij ook het nichtje van de Romeinse senator Fabius Maximus gevangen en laat haar zijn machtige leger zien. Hij hoopt dat ze naar Rome zal reizen om de keizer te waarschuwen voor het naderende onheil. Hij is dan ook erg verrast als hij hoort dat het meisje verliefd op hem is geworden, en alles zal doen om hem te dienen.

Tegenvallende film uit het spektakel tijdperk met Victor Mature, die wel eens beter is geweest.

avatar van Brix
Niet zo'n beste spektakelfilm.
Aardig om Terence Hill en Bud Spencer ook in dit vroege stadium al samen in een film te zien.
Erg tam allemaal, en te klein van opzet..
Had een epos moeten zijn.

De musical versie, 'Jupiter's darling', uit 1955, met Howard Keel als Hannibal vond ik véél leuker.