To Die For (1988)

Alternatieve titel: Dracula: The Love Story

Horror / Romantiek

geregisseerd door Deran Sarafian
met Brendan Hughes, Steve Bond en Sydney Walsh

Vlad Tepish (Brendan Hughes) is een vampier die nooit liefde heeft gekend. Als hij de bloedmooie Kate (Sydney Walsh) tegen het lijf loopt, verandert er iets in zijn houding, Vlad weet zijn dorst naar bloed in te tomen, omdat hij oprechte gevoelens voor Kate koestert. Om te voorkomen dat hij in haar nek bijt, slaat hij op de vlucht. Hij lijkt definitief van het toneel te zijn verdwenen, maar verschijnt echter weer ten tonele, wat het begin van een reeks bizarre gebeurtenissen is.

avatar van Chainsaw
Ben niet zo dol op vampierfilms. Ken er ook maar weinig echt goede. De meeste die ik ken zijn echter teveel als deze; standaard donker en oersaai filmpje met maar weinig fut. De personages weten al na een paar minuten te vervelen, evenals het verhaal. Type film die je na een paar uur eigenlijk weer compleet vergeten bent.

avatar van Madeliefje
Vreemde film zonder echte spanning noch romantiek. De acteurs zagen er best leuk uit, en hadden meer sympathie kunnen opwekken als het plot beter was geweest. In het begin leek het nog iets te worden, maar het werd steeds slechter en wat een vreselijk eind.

Ik heb wel slechtere films gezien, en omdat deze nog uit te houden was, hoewel ik hem niet nog een keer wil zien en ook niet aanraad, geef ik hem 2*