Wind River (1998)

Western / Drama

geregisseerd door Tom Shell
met Blake Heron, A Martinez en Russell Means

Film over het leven van de legendarische pony-express rijder Nick Wilson. Hij rent rond 1850 als 12-jarige jongen van huis weg en wordt geadopteerd door indianen, van wie hij allerlei vaardigheden leert.

U.
Beste iedereen,

Als je enigszins een western/indiaanfan bent, dan is dit zeker een aanrader.

Echt een heel goed begin, om nog maar even niet over het eind te hebben.

Zeker een aanrader.

Groetjes U.

avatar van Icer
Kinderfilm - Mijn zoontje van 7 vond het wel spannend...ik kon m'n ogen niet open houden.

Het is een familiefilm voor vader en zoon.
leuk voor kinderen tot 13 jaar.
en een beetje onderhoudend voor pappie.
Mammie zal waarschijnlijk iets anders gaan doen.

avatar van abeltjuh 25
Aardige film,
2,5 stemmen.

aardige film idd, niet spectaculair maar leuk voor een luie zondag middag

avatar van abeltjuh 25
benyza schreef:
aardige film idd, niet spectaculair maar leuk voor een luie zondag middag

Lol ik keek hem inderdaad op een luie zondag middag..:P

avatar van Phantasm
Echt spectaculair was het allemaal niet, gebeurt gewoon veel te weinig in.

avatar van LuukRamaker
Flinke meevaller. Ik had hier in eerste instantie niet zo heel erg veel van verwacht, maar Wind River is best een aardige film die op zich wel lekker wegkijkt. Blake Heron speelt zijn rol goed en maakt dat deze film het kijken waard is. De manier waarop hij als jongeling handelt en moet handelen wanneer hij bij de Shoshone-indianen is ingetrokken, is vrij geloofwaardig. Het waargebeurde verhaal wordt met deze film in ieder geval eer aan gedaan en hoewel het bij vlagen wat simpel aandeed en de muziek het geheel nou niet bepaald naar een hoger niveau bracht, is de film toch zeker goed voor een uurtje prima vermaak.

avatar van breedbeeld
Slechte vertelling maar voor jongens tot misschien 12 jaar wel aardig.