Nishijin Shinju (1977)

1 stem

Japan

geregisseerd door Yôichi Takabayashi
met Yoshie Shimamura, Yoshio Tsuchiya en Goichi Yamada

Na een gedwongen maar mislukte zelfmoordpoging met een getrouwde man, begint Yumi te werken in een bordeel in Kioto. Op een dag raakt ze compleet gefascineerd door een prachtige obi (traditioneel kledingstuk) uit Nishijin, een district van Kioto bekend om haar dure traditioneel gemaakte textielproducten. Een oude politieagent heeft medelijden met haar en stemt ermee in om voor haar garant te staan zodat ze als weefster aan de slag kan gaan. Op de werkvloer wordt ze verliefd op een jonge en knappe collega, maar dan verschijnt een ex-cliënt van Yumi die alles weet van haar duistere verleden.