Darktown Strutters (1975)

Alternatieve titel: Get Down and Boogie

Actie / Komedie

geregisseerd door William Witney
met Trina Parks, Roger E. Mosley en Shirley Washington

Na de mysterieuze verdwijning van haar moeder Cinderella, start Syreena een onderzoek. Al snel treden er merkwaardige complicaties op tijdens het onderzoek.

avatar van joolstein
Startend met de openingstitel: 'Any similarity between this true life adventure and the story Cinderella ... is bullshit.'

Tja... en wat was dit nu weer; slapstick Blaxploitation? Een onzinnig absurdistisch blaxploitation ... ding? Het was belachelijk en flauw en hilarisch en onnozel, en met momenten van verbazingwekkende rare dingen. Ik zou het zeker geen goede film noemen, maar het is zo'n ongegeneerde maffe film.

Het gaat over een Sparerib-magnaat en een leger van mannen met varkensmaskers die ​​een racistische samenzwering smeden om prominente zwarte mensen te klonen (voorloper van Get out?) met een gigantische kunstmatige baarmoeder, tegengewerkt door Syreena (Trina Parks) die het onderzoekende hoofd is van een bende dansende vrouwelijke Trike-rijders.

De film zit verder vol met gave coole jaren '70 kostuums, locaties en muziek. De 'The Dramatics' treden dan ook op in de cel? Alleen voor dat maffe script was dit een hogere waardering waard geweest maar doordat slapstick-achtige actiegedoe (die me deden denken aan Benny Hill (inclusief de begeleidende muziek) wordt het toch lager.