• 11.303 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: One Night Stand X: Patagonia

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Flynn Von Kleist

Met onder meer: Zoë Thielemans, Maarten Ketels en Zeger Devillé

IMDb beoordeling: 6,4 (23)

• NPO Start Bekijk via NPO Start Plus

Plot Patagonia

Stella (23), Mike (25) en hun vijfjarige zoontje Noah dolen al lange tijd door Europa. Het doel is om naar Patagonia te gaan, maar de hardheid van hun bestaan en de strijd om te overleven overschaduwt de droom. Stella begint in te zien dat 'leven' niet slechts bestaat uit ervaringen op doen onderweg maar ook betekent wortels te schieten en het leven te aanvaarden.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Matig. Het meisje is nog wel een aardig personage en wordt eigenlijk ook wel sterk neergezet - Thielemans weet in de beperkte tijd nog vrij veel nuance te brengen en haar mimiek is zeer geloofwaardig en meelevend. Maar met die kerel van d'r kan ik niet zoveel. Een loser is het. Sommigen zullen hem allicht nog een dromer noemen, maar het is gewoon een loser en ik kan als kijker dan ook niet meegaan in zijn eigen gekozen misère. Dat de hoofdrollen voor Vlamingen worden gespeeld helpt niet mee, want dat accent leidt mij te veel af. Dan kan de film me eigenlijk al niet meer boeien. Verder wel een aantal aardige beelden en fijne muziek, maar geen leuke film. 1,5*.