Dwaalgast (2003)

Nederland
Drama / Thriller

geregisseerd door Colette Bothof
met Monic Hendrickx, Lore Dijkman en Peter Paul Muller

In de psychologische thriller Dwaalgast speelt Monic Hendrickx psychologe Hester, de perfectionist. Als haar vriend na een ruzie is vertrokken, treft ze in de schuur een weggelopen tiener aan, Puck. Uit medelijden neemt ze het grillige maar charmante meisje op in haar huis om zo Pucks leven meer structuur te geven. Puck maakt zich het huis helemaal eigen. Tot Hester haar vraagt mee te werken aan een wetenschappelijk onderzoek, dat bij Puck de terugkerende beelden oproept van chaotische en traumatische gebeurtenissen in haar leven. Langzaam beseft Hester dat ze een verkeerde weg is ingeslagen, waarvoor ze uiteindelijk een hoge prijs zal betalen.

kappeuter (moderator)
Won het Gouden Kalf voor beste korte tv drama (single play).

avatar van De Knip
Vanavond om 21.50 u op Ned1

neo (crew)
En ook nog online te kijken (heb de film overigens opgenomen)

neo (crew)
Zeer spannende en tevens psychologische film, die moeiteloos sterk drama met suspense combineert. Dijkman is geweldig als uitspeler van mensen en psychisch gestoorde. Het spel tussen haar en Hedrickx is zeer onderhoudend. Tel daarbij zeer goede gestoorde montages, die vaak goed tussendoor werken met sound design en die prima score van Merkies. Wat precies sound design en scores is kwam ik niet altijd uit, maar de electronische elementen en chimes werken weer verrassend goed! 4 sterren

Alle Enneagram films zijn straks ook te verkrijgen op dvd:

neo (crew)
Voor review van Merkies zijn score en andere Enneagram info: link

Lekker trashy, leuke pulp. Kon het allemaal geen moment serieus nemen, maar heb me goed vermaakt, ook dankzij Dijkman en Hendrickx.

neo (crew)
Moet wel zeggen dat het psychologische eigenlijk niet echt psychologisch is. Stop wat flashbacks erin met wat verontrustende beelden en het wordt al beschouwd als psychologisch. Echter het spelletje tussen de twee vind ik wel meer ervan weghebben.