Arabian Nights (2000)

Fantasy / Familie

geregisseerd door Steve Barron
met Mili Avital, Alan Bates en Tchéky Karyo

Sultan Said is gek geworden nadat hij heeft ontdekt dat zijn vrouw een complot tegen hem smeedde. De sultan is extreem paranoïde geworden, en om te voorkomen dat hij ook zijn andere harembruiden vermoordt, vermomt de geheimzinnige Scheherezade zich als zijn nieuwe bruid. In een poging om de sultan van zijn geestesziekte te genezen, vertelt Scheherezade hem wonderlijke verhalen, waaronder die van Aladdin en de wonderlamp en Ali Baba en de veertig rovers.

Ik merk dat miniseries ook toegevoegd mag worden? Of niet soms

In ieder geval drie sterren van mij

avatar van Ace Hanlon
Momenteel regelmatig op Hallmark te zien. In twee delen van ± 90 minuten ieder.
Maar, om een bekend cliché te gebruiken:
Ik vond het boek (de boeken) beter.
De paar verhalen die in de film worden behandeld, worden ontzettend ingekort.
Er zou eigenlijk van ieder verhaal uit 1001 nacht een aparte film gemaakt moeten worden. Maar, ja, het worden er dan zoveel, hè.

avatar van RRT
RRT
Was zeker de moeite van het bekijken waard. Heb zelf echter ook de versie van 3 uur.

neli123
Hij lijkt me verschikkelijk maar toen ik hem keek viel wel mee