Het Monster van Toth (1999)

Nederland
Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Carlo Boszhard en Armando de Boer
met Carlo Boszhard, Irene Moors en Daphny Muriloff

17e eeuw, Toth. Er zijn al 10 mensen uit het dorp verdwenen en men zegt dat er een weerwolf in Toth rondloopt. De koning weigert in te grijpen omdat hij niet gelooft in het bestaan van het monster, totdat zijn wachters worden aangevallen. De tovenaar Merlijn gelooft dat de dorpsheks meer weet van het beest en wil haar vangen met behulp van lokaas. Juist op dat ongelukkige moment arriveren televisiemakers Carlo en Irene met een tijdmachine in het hof van de koning.

Ik herinner me deze film nog uitvoerig, heerlijk genoten. Vond het toen een goede film, herzien zal het bewijzen, daar ben ik zeker van. De typetjes die het duo weer neerzet zijn geweldig, I love it!

avatar van moviegirl2
met alle respect:

VRESELIJK, gewoon geen woorden voor.
oersaai en leerzaam als je iemand wil laten zien wat nou een slechte film is

0,5 *

avatar van ericos
Ik heb er toen der tijd heel erg van genoten.

avatar van tommykonijn
Deze twee acteuras (Carlo Boszhard en Irene Moors) dienen Goed voor TV Programma's zoals Jong Geleerd maar deze Film daar vond ik niet veel aan want op de meeste momenten is het saai en niet Leuk dus kortom : ik ben niet onder de indruk.

avatar van ramon12121
leuke film ik kan me deze film nog wel een beetje herineren zover ik weet was die leuk gemaakt dus krijg voor de moeite een 3,5

Dirigent
Irene Moors en Carlo Boszhard zijn inderdaad leuk op RTL4 en RTL7 maar aan deze film vond ik echt niks, deze film vind ik eigenlijk niet alleen voor volwassenen maar ook voor kinderen erg saai, nee deze had er van mij niet hoeven zijn.

avatar van raymon
Echt jeugdsentiment! Briljant!

Heel grappig, leuk gemaakt voor een film voor een tv programma. Natuurlijk geen hoogstaande film ofzo. Maar leuk genoeg. Geen top acteurs, wat maakt het uit. De sfeer en spanning komt over.
Vond de film vroeger dood eng en lag me nog steeds rot om de film!
Leuke liedjes en scenes, dit zijn films en programma's die ik mis op tv van tegenwoordig! Of niet alysha?

4****

avatar van Lui
Lui
leuk voor 1 keer, maar daarme houd het voor mij op

avatar van Rosicky
Zag hem toevallig op de site staan, kan me nog goed herrineren dat ik als klein jongetje erg bang was van het monster! Leuke familiethriller

avatar van elmo4ever
bad maar voor kinderen vast leuk!

G to the J
Vond vroeger echt vette film.
Net terug gezien.. ik blijf toch wel lachen om de zeer flauwe grappen die ik als kind niet begreep..
Ja.. de spanning is ver te zoeken.. Maar vroeger.. OH toen was ik me toch een partij bang voor deze film..

Tis vooral een zeer leuke kinderfilm.. maar volwassenen zullen dit ook wel kunnen genieten van dit dynamische duo

avatar van Mr. Chiel
Een film die ik normaal gesproken niet zou kijken, maar door carlo en Irene natuurlijk wel. Als je Carlo en Irene leuk vind dan is deze film echt het bekijken waard. Leuk verhaal, muziek en het ziet er allemaal prachtig uit. Als je het duo niks vind; kijk het vooral niet!!! *3,5

avatar van FelixTheCat
Een leuke (tv) film. Vroeger was ik echt bang voor dat monster Maar als je nu kijkt zie je toch dat het best matig is gemaakt maar wel een redelijk leuk verhaal. Blijft leuk , ook voor kinderen natuurlijk.

avatar van Frenetic
Leuke film, vond er dat er wel leuke humor in zat

avatar van movie acteurs
Vond het destijds anders best een leuke film.

Leuk acteerwerk van sowieso twee leuke presentators (Irene Moors en Carlo Boszhard). Geinig verhaaltje en een paar leuke stukjes dus een 3,5.

avatar van jan
jan
Kinderfilm. Verwacht geen serieuze avonturenfilm.