• 8.262.967 stemmen

Het Monster van Toth (1999)

Fantasy / Avontuur | 80 minuten

Genre: Fantasy / Avontuur

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Carlo Boszhard en Armando de Boer

Met onder meer: Carlo Boszhard, Irene Moors, Daphny Muriloff

IMDb beoordeling: 6,2 (33)

Releasedatum: 17 oktober 1999

Plot Het Monster van Toth

17e eeuw, Toth. Er zijn al 10 mensen uit het dorp verdwenen en men zegt dat er een weerwolf in Toth rondloopt. De koning weigert in te grijpen omdat hij niet gelooft in het bestaan van het monster, totdat zijn wachters worden aangevallen. De tovenaar Merlijn gelooft dat de dorpsheks meer weet van het beest en wil haar vangen met behulp van lokaas. Juist op dat ongelukkige moment arriveren televisiemakers Carlo en Irene met een tijdmachine in het hof van de koning.

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Ik herinner me deze film nog uitvoerig, heerlijk genoten. Vond het toen een goede film, herzien zal het bewijzen, daar ben ik zeker van. De typetjes die het duo weer neerzet zijn geweldig, I love it!

avatar van moviegirl2

moviegirl2

met alle respect:

VRESELIJK, gewoon geen woorden voor.

oersaai en leerzaam als je iemand wil laten zien wat nou een slechte film is

0,5 *

avatar van ericos

ericos

Ik heb er toen der tijd heel erg van genoten.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2076 stemmen

Deze twee acteuras (Carlo Boszhard en Irene Moors) dienen Goed voor TV Programma's zoals Jong Geleerd maar deze Film daar vond ik niet veel aan want op de meeste momenten is het saai en niet Leuk dus kortom : ik ben niet onder de indruk.

avatar van ramon12121

ramon12121

leuke film ik kan me deze film nog wel een beetje herineren zover ik weet was die leuk gemaakt dus krijg voor de moeite een 3,5

Dirigent

Irene Moors en Carlo Boszhard zijn inderdaad leuk op RTL4 en RTL7 maar aan deze film vond ik echt niks, deze film vind ik eigenlijk niet alleen voor volwassenen maar ook voor kinderen erg saai, nee deze had er van mij niet hoeven zijn.

avatar van raymon

raymon

Echt jeugdsentiment! Briljant!

Heel grappig, leuk gemaakt voor een film voor een tv programma. Natuurlijk geen hoogstaande film ofzo. Maar leuk genoeg. Geen top acteurs, wat maakt het uit. De sfeer en spanning komt over.

Vond de film vroeger dood eng en lag me nog steeds rot om de film!

Leuke liedjes en scenes, dit zijn films en programma's die ik mis op tv van tegenwoordig! Of niet alysha?

4****

avatar van Lui

Lui (crew films)

leuk voor 1 keer, maar daarme houd het voor mij op

avatar van Rosicky

Rosicky

Zag hem toevallig op de site staan, kan me nog goed herrineren dat ik als klein jongetje erg bang was van het monster! Leuke familiethriller

avatar van elmo4ever

elmo4ever

bad maar voor kinderen vast leuk!

avatar van G to the J

G to the J

Vond vroeger echt vette film.

Net terug gezien.. ik blijf toch wel lachen om de zeer flauwe grappen die ik als kind niet begreep..

Ja.. de spanning is ver te zoeken.. Maar vroeger.. OH toen was ik me toch een partij bang voor deze film..

Tis vooral een zeer leuke kinderfilm.. maar volwassenen zullen dit ook wel kunnen genieten van dit dynamische duo

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Een film die ik normaal gesproken niet zou kijken, maar door carlo en Irene natuurlijk wel. Als je Carlo en Irene leuk vind dan is deze film echt het bekijken waard. Leuk verhaal, muziek en het ziet er allemaal prachtig uit. Als je het duo niks vind; kijk het vooral niet!!! *3,5

avatar van FelixTheCat

FelixTheCat

Een leuke (tv) film. Vroeger was ik echt bang voor dat monster Maar als je nu kijkt zie je toch dat het best matig is gemaakt maar wel een redelijk leuk verhaal. Blijft leuk , ook voor kinderen natuurlijk.

avatar van Frenetic

Frenetic

Leuke film, vond er dat er wel leuke humor in zat

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Vond het destijds anders best een leuke film.

Leuk acteerwerk van sowieso twee leuke presentators (Irene Moors en Carlo Boszhard). Geinig verhaaltje en een paar leuke stukjes dus een 3,5.

avatar van jan

jan

Kinderfilm. Verwacht geen serieuze avonturenfilm.

avatar van Shadowed

Shadowed

Toegegeven.

Van tevoren kan je hier eigenlijk geen hoge verwachtingen van hebben. Ik keek deze film vooral om me weer even als een klein kind te voelen, terwijl ik nog met een enigzins kritische blik de film kon kijken. Ik moet zeggen, het valt reuze mee.

Op voorhand lijkt dit voor een wat serieuzere filmkijker een mislukte film te zijn. De kostuums zijn de grootste grap van de film. Zelfs kinderen zullen niet bepaald van de looks opkijken denk ik zo. Alles is heel sterk aangezet maar de verkleding lijkt echt uit de winkel voor 30 euro te komen.

Maar ergens zijn deze films ideaal om je weer even wat jonger te laten voelen. Al denk ik dat deze film het ideale "hier-was-ik-vroeger-doodsbang-voor" voorbeeld is. En als volwassenen moet ik toegeven dat hier behoorlijk grove stukken inzitten voor een telekids-film.

Verder is het verrassend sfeervol soms. Er is veel gedaan aan een spannende sfeer, en opvallend sterk cameragebruik tussendoor. Lekker energiek gebracht, waardoor de film nooit verveelt. Kreeg ook niet het idee dat deze film 80 minuten duurt, ik was al na een uurtje klaar.

Vooral de sfeer lukt best goed in de film. De sets zien er lekker spookachtig uit en ondanks dat het monster er belachelijk uitziet is het energiek en lollig gebracht. Ik moet zeggen dat je je niet snel zult vervelen in deze film.

Wel is de film wat chaotisch buiten de slechte kostuums om. De verhaallijn is vaak wat moeilijk te volgen omdat de meeste gebeurtenissen zowat uit de lucht lijken te komen. Dan ben je bezig met een verhaal, komt er bijvoorbeeld plots een liedje doorheen. Het zorgt voor een wat chaotische indruk.

Voor de rest best grappig eigenlijk. Energiek in beeld gebracht en sfeervolle sets zorgen voor een prima uurtje vermaak. Duidelijk op de kinderen gericht, al zitten er wel gedurfde stukjes in. Volwassenen moeten misschien door wat drukke acteurs heen bijten, maar voor de rest is dit echt niet zo verschrikkelijk.