ad
  • 8.079.484 stemmen

The Man without a Body (1957)

Horror / Sciencefiction | 80 minuten

Genre: Horror / Sciencefiction

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Charles Saunders, W. Lee Wilder

Met onder meer: George Coulouris, Robert Hutton, Julia Arnall

IMDb beoordeling: 4,7 (266)

Oorspronkelijke titel: The Man Without a Body

Releasedatum: 1 mei 1957

Over The Man without a Body

"A diabolical dream come true! Who is his Next Victim?"

Een wetenschapper reanimeert het hoofd van de 16-eeuwse ziener Nostradamus door het te transplateren op het lichaam van een man die een hersentumor heeft. Een financier betaalt de hele operatie omdat hij wil dat Nostradamus hem de kracht geeft om in de toekomst te kijken.

avatar van mrklm

mrklm

Wanneer wetenschapper Karl Brussard [George Coulouris] te horen krijgt dat hij een hersentumor heeft, komt hij op het idee om zijn hoofd hersenen te transplanteren in het hoofd van Nostradamus. Of zoiets. Ik was van tevoren al gewaarschuwd dat deze film erg bizar zou zijn en ik begrijp er eerlijk gezegd nog steeds weinig van. Dat neemt niet weg dat de goedkope sets een voorbode zijn van de hilarische, waanzinnige finale waarin de herrezen Nostradamus de plaatselijke straten onveilig maakt. Het gaat helemaal nergens over, maar deze pulp valt duidelijk in de categorie 'zo slecht dat hij leuk is'. Maar meer dan een halve ster extra is dat natuurlijk niet waard, want van enig vakwerk is hier geen sprake.