Yuva (2004)

India
Drama / Misdaad

geregisseerd door Mani Ratnam
met Ajay Devgan, Abhishek Bachchan en Vivek Oberoi

'Yuva' is het verhaal van drie jongeren in Calcutta: Lallan (Abhishek Bachchan), Michael (Ajay Devgan) and Arjun (Vivek Oberoi), die totaal verschillend zijn. Het enige wat ze gemeenschappelijk hebben is dat ze jong en uitgekookt zijn.

shahad
echt een aanrader, een hele goeie film over politiek!!! muziek is vooral de beste en de performance van Abhishek!!!!

avatar van Social-Mask
Heb een aantal scene's gezien en valt me op dat idd Abhishek echt fantastisch speelt. Ben hier benieuwd naar.

avatar van Madara_
Een redelijke film, die lekker wegkijkt, alleen is er weer sprake van onrealistische scenés maarja, dat heb je helaas 'nog steeds' vaak bij Bollywoodfilms.

3.0

avatar van Masterbrain
Een film uit 2004 die op een film uit 1994 lijkt , maar dan toch op het nippertje slaagt.

Opnieuw een film van Mani Ratnam over terreur, maar met voorsprong zijn minste. Film gaat over intimidatie en pogingen tot liquidatie in de aanloop naar de verkiezingen. Veel geweld in een matig, onevenwichtig verhaal. De cast bevat gevierde sterren als Rani Mukerji en Kareena Kapoor, maar die doen voor spek en bonen mee. Abhishek Bachchan doorgaans toch een heel aardig acteur, is in deze film een karikatuur van zichzelf. Kortom, een enorme tegenvaller, zeker in vergelijking met de andere films van Ratnam.

avatar van Lord Flashheart
Zeer matige Bollywood inderdaad.

De personages konden me geen moment interesseren. Je komt eigenlijk nauwelijks wat over ze te weten, behalve dat twee de politiek in willen en nummer drie dit wil voorkomen. Wat onafgewerkte subplotjes over o.a. hun geliefden en hun (criminele) handlangers boeiden al helemaal niet.

Uit armoede dus maar op het (audio)visuele aspect gaan letten, maar ook daar geen hoge ogen. Slechts enkele vechtscenes scoren boven de middelmaat; de rest is van een bedenkelijk niveau. Ook van de liedjes moet Yuva het niet hebben: ongeïnspireerde eenheidsworst.

Las op de wiki dat de film gedeeltelijk gesubsidieerd was door de overheid om meer jongeren warm te maken voor de politiek. Dat kan het gebrek aan inspiratie verklaren. In ieder geval een film om snel te vergeten. 2**