The Alpha Incident (1978)

Alternatieve titel: Gift from a Red Planet

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Bill Rebane
met Ralph Meeker, Stafford Morgan en John F. Goff

De aarde wordt bedreigd wanneer een buitenaards organisme, die de potentie heeft om al het leven op aarde te vernietigen, wordt losgelaten. Een corrupte regering probeert het geheim te houden.

avatar van brucecampbell
Mooie poster, maar of de film ook zo is?

avatar van kirk douglas
De beste film die ik tot nu toe van Bill Rebane heb gezien.

Het verhaal is simpel 5 mensen zitten in een huisje bij het spoor vast als ze in slaap vallen exploderen hun hersens.
Dit alles werd veroorzaakt door een buitenaards organisme waarmee een van de mannen zich heeft besmet.

Een interresant gegeven jammer genoeg zit er slechts 1 echte gore scene in de film.
Voor de rest leeft de film vooral van het redelijke acteerwerk en de claustrofobische sfeer in het krappe hutje.
De film is voor tegenwoordige begrippen wat traag ik bleef echter over de gehele tijd geboeid.

''The Alpha Incident '' is een leuke SF film als je hem zonder al te hoge verwachtingen gaat kijken

avatar van zombie
Low budget science fiction, heeft nogal wat weg van 'The Andromeda Strain'. Ondanks het lage tempo, nog best vermakelijk.