How I Won the War (1967)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Oorlog

geregisseerd door Richard Lester
met Michael Crawford, John Lennon en Roy Kinnear

Tweede Wereldoorlog. De soldaten die onder het commando staan van Lieutenant Earnest Goodbody, behoren tot de slechtste eenheden van het hele Engelse leger. Vlak voordat ze naar de fronten in Noord-Afrika en Europa vertrekken, komt één van de soldaten te weten hoe het komt dat Goodbody zo'n slechte luitenant is en ontdekt dat ook hij maar een eenvoudige jongen is met een slechte jeugd en een middelmatige opleiding.

avatar van Pieter Montana
Is deze ergens te krijgen op DVD?

Ik wil wel eens zien hoe Lennon het ervan af bracht als acteur.Hij maakte deze film nadat De Beatles besloten hadden niet meer op te treden.

avatar van joe black
Ik wil lennon wel eens zien acteren. Enkel daarom wil ik hem zien want deze film was een commerciële flop in de tijd.

Inderdaad deze film werd gefilmd nadat de beatles besloten hadden niet meer op te treden. Ze waren nog wel samen. Ze hebben nog vele successen geboekt. Lennon kreeg de aanbieding en zij ja omdat hij te veel vrijetijd had.

avatar van joe black
op dvd is ie niet te verkrijgen, wel op video.

avatar van erwku
Op mgm (voor de gene die upc media box hebben) regelmatig te zien.
Bizarre film, maar niet overtuigend. Lennon vond ik niet eens heel slecht

Pieter Montana schreef:
Is deze ergens te krijgen op DVD?

De film is gewoon op dvd verkrijgbaar met NL. subs bij www.rodisc.nl .Kost 12,95 euro

avatar van ewalk
Hm, klopt de beschrijving van de film wel? Er staat dat de film handelt over Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnam oorlog, maar volgens mij gaat het toch echt over Britten tijdens WO II? Althans ik heb in de film toch echt alleen maar gevechtshandelingen en andere zaken gezien die met Britten in WOII te maken hadden.

avatar van Betamax
Wat lees jij? Ik zie wat anders staan.

De film.
Wat een ongeloofelijk flauwe en chaotische film.
Slap verhaal.
Jammer.