ad

Geregisseerd door: Drew Heriot

Met onder meer: Bob Proctor, Joe Vitale en John Assaraf

• Netflix Bekijk via Netflix

Over The Secret

"The secret has traveled through centuries to reach you"

Documentaire over de kracht van positiviteit en zelfbeschikking. En hoe dit als geheim door de eeuwen heen aan elkaar wordt doorgegeven. Volgens aanhangers van 'het geheim' geeft het toegang tot alles wat men begeert: ongelimiteerd geluk, gezondheid, geld, relaties, liefde, jeugd. Wetenschappers, schrijvers en filosofen praten over het onderwerp en schijnen hun licht over het beoogde effect.

imageimage

avatar van Nomak

Nomak

In Film > Overige films > The Secret (2006):

Het gaat over het geheim van de wet van de aantrekkingskracht en welke invloed die heeft op geluk, vrijheid, rijkdom, gezondheid,... Deze Film vertelt hoe je het geheim moet gebruiken.

Wat vinden jullie van deze documentaire?

avatar van Al-one

Al-one

Echt onzin gewoon.

Ze vragen je jezelf voor de gek te houden

avatar van M1kee

M1kee

Ik heb het boek zojuist uitgelezen. En ik ben wel benieuwd om de film te zien, vanmiddag maar eens opzoeken.

avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

Overigen >> Algemeen >> The Secret

Er zit een kern van waarheid in, zoals dat het positief benaderen van dingen beter is voor jou en je omgeving, maar de film suggereert ook dat je hiermee dodelijke ziekten zoals kanker kan genezen, zolang je maar gelooft... En dat is je reinste lulkoek.

avatar van -M-

-M-

Ik heb een stukjevan de film gezien. Wat een onzin.

Onderhond

Niemand?

Deze "film" was toch behoorlijk populair toen hij uitkwam. Dé weg naar succes, geluk, eigenlijk al wat je maar wilde. In 90 minuten no less. Wel, achteraf kan je stellen dat ze het evengoed in 1 minuut hadden kunnen vertellen, want veel meer dan een eindeloze herhaling is deze film niet.

Mijn gezond verstand vertelt mij twee zaken over deze film: enerzijds is het moeilijk om de "boodschap" die deze film verkondigt volledig met de grond gelijk te maken. Zeker voor mensen die worstelen met zichzelf of diep zitten zou deze The Secret wel enige houvast kunnen bieden, of een uitweg kunnen geven. Gisteren zat ik nog naar Ghostheads te kijken, qua onderwerp compleet anders natuurlijk, maar in de kern heeft het toch wel enkele raakvlakken, namelijk mensen die "iets" vinden om hun leven weer op de rails te krijgen.

Anderzijds (en dan vooral persoonlijk), wat een ongelofelijk bullshit is dit in hemelsnaam. Als een soort van mantra wordt 90 minuten lang hetzelfde zinnetje eindeloos herhaald. Halfbakken "wetenschappers" worden erbij gesleurd, de meeste domme links worden gelegd, ruimte voor kritisch vermogen is er absoluut niet.

Het het is op gebied eigenlijk redelijk hetzelfde als religie. In z'n onschuldige vorm veelal een positieve drijfveer voor mensen die in zichzelf een bepaalde morele houvast of zekerheid missen, maar gevaarlijk voor wie er zich als een bezetene opstort.

Allicht dat de boodschap in deze film een opstapje kan zijn voor sommigen, maar geloof vooral het hele verhaal niet. Persoonlijk kon ik er echt helemaal niks mee, vreselijk belabberde zelfhulpvideo met een hoog gehalte aan complete idioten.

avatar van slam1975

slam1975

Ben het er mee eens hoor. Als je maar ergens in gelooft , dan komt het goed. Dat is de boodschap. Idd net een geloof.

Maar dat je moet doen alsof je al iets hebt, vandaar dat mensen zich in de schulden steken? Ze doen gewoon net of ze het geld al hebben..En hoe zit dat met arme landen? Die roepen dat op zich zelf af?

Het kon mij niet boeien, het boek ook niet

avatar van jpgleiden

jpgleiden

Tell Sell verhaal.

avatar van Harmonica Man

Harmonica Man

Het vreemde is dat ik ook dacht dat het onzin was. Toch kan de "Law of Attraction" werken. Toen ik de dvd keek rond 2006 heb een briefje op de koelkast gehangen met iets dat ik toen heel graag wilde met betrekking tot een sportieve prestatie. Iedere keer dat ik iets uit de koelkast haalde keek ik naar dat briefje. Het wonderlijke was dat het wel uitkwam, hoewel ik er natuurlijk toen ook wel voor trainde. De boodschap wordt inderdaad wel door je strot geduwd in 90 minuten, dat is wel waar uiteraard.