Un Autre Homme, une Autre Chance (1977)

Alternatieve titels: Another Man, Another Chance | Another Man, Another Woman

Frankrijk / Verenigde Staten
Western

geregisseerd door Claude Lelouch
met James Caan, Geneviève Bujold en Francis Huster

In 1870 vluchten Jeanne (Bujold) en haar vriend Francis (Huster) voor de Frans-Pruisische oorlog naar het wilde westen van Amerika. De tocht gaat niet soepel, en al snel is Jeanne alleen om voor haar baby te zorgen. Ondertussen heeft de Amerikaanse dierenarts Jimmy (Caan), een complete vreemdeling voor Jeanne, ook zijn problemen (onder andere de verkrachting en moord op zijn vrouw). Uiteindelijk ontmoeten Jimmy en Jeanne elkaar en worden verliefd.

avatar van Richard1189
Een typische Lelouch-film. De camera zwerft van de ene naar de andere historische, grote of dramatische gebeurtenis en laat zien hoe dan plaats vindende toevallige ontmoetingen grote gevolgen hebben in de levens van de betrokkenen. Een mooi recept en altijd garantie voor een dosis dynamiek. Mooie film.

avatar van Tanita
Ben er niet zo enthousiast over. Nogal een rommelige film, te lang, sentimenteel en een warrig scenario. James Caan en Geneviève Bujold en de score van Francis Lai zijn wel de pluspunten. Het is overigens meer een drama dan een western, naar mijn idee. 2*